خانم پز









خانم پز
دستورهای متنی کانال آشپزی خانم پز در سروش ایتا باهمین شناسه وشیرینی خانم پز دراینستا









خانم پز
دستورهای متنی کانال آشپزی خانم پز در سروش ایتا باهمین شناسه وشیرینی خانم پز دراینستا
تهیه آرد سن یاسمنو
#آرد سن ؛همون آردجوونه گندمه که براسمنواستفاده میشه.گندم روبذارید۳تا۴روز ریشه کنه وبعد خشک کرده وآسیاب کنید.
♨️🌟♨️🌟♨️🌟♨️🌟♨️
🥀🌟🥀🌟🥀🌟🥀🌟🥀
مواد لازم؛
۵۲۰گرم خرما هسته گرفته شده.
کره:۶ق غ
پودر هل :۱ق چ
پودر دارچین:۱ق چ
بیسکویت پتی پور ساده یک بسته
کنجد یا پودر نارگیل یا ترافل رنگی به میزان لازم
🌠❤🌠❤🌠❤🌠❤🌠
طرز تهیه؛👇
خرما رو قشنگ بشویید وهسته هاشو جدا کنید وداخل ماهیتابه بریزید وحرارت رو ملایم کنید وبا پشت قاشق چوبی یا گوشت کوب له کنید ویکم که له شد کره رو اضافه وخوب مخلوط کنید پودر هل ودارچین رو اضافه کرده واز روی حرارت بردارید.
.یک نایلون فریزر رو سطح کار باز کنید وخرما رو روش قرار بدید ویک نایلون فریزر روش بزارید وبا وردنه باز کنید تا شکل مستطیل بشه بعد بیسکویتها رو روش بچینید وتا کنید.
ودوباره یک ردیف بیسکویت بچینید ودوباره تا کنید تا تموم شه بعدپشت ورویش را کنجد یا پودر نارگیل بزنید وتو همون نایلون پیچیده وبه مدت یکساعت بزارید یخچال وبعد برش بزنید وبا یه فنجون چای نوش جان کنید.
👈من بانصف مواد ۳۰دانه خرما ۲۵۰گرم و۹عدد بیسکویت درست کردم .که ۱۰تا ۱۲شیرینی بهمون میده.
"کپی با ذکر #صلوات آزاداست"
#خانم_پز دنیای خوشمزه های آسان👇
❤💐❤💐❤
شبیه شیرینی مربایی که مربا داخل شیرینی هست وقالبش شانه هست بسیار خوشمزه هست وزیباست حتما امتحان کنید👌
💎💎💎💎💎
🌼مواد لازم برا خمیر 🌼
کره 🍃250 گرم
وانیل 🍃 کمی
آرد 🍃 حدودا 3 و نیم پیمانه
ماست شیرین 🍃 2 ق غ
زرده تخم مرغ🍃 1 عدد
پودر قند 🍃 نصف پیمانه
بکینگ پودر 🍃 نصف ق چ
🌺مواد لازم میانی 🌺
سیب ⚜ 2 عدد
هویج ⚜ 1 عدد
شکر ⚜ 5 ق غ
کره ⚜ 20 گرم
رنده پوست پرتقال ⚜1 ق چ
پودر هل ⚜½ ق چ
پودر دارچین ⚜½ق چ
🎀طرز تهیه 🎀
ابتدا همه مواد به دمای اتاق رسیده باشه .
ابتدا کره و پودر قند رو بزنید پنج دقیقه تا سبک و پفکی بشه .
زرده تخم مرغ . وانیل و ماست رو هم اضافه کنید در حد یکی دو دقیقه بزنید .
آرد و بکینگ پودر رو کم کم اضافه کرده تا یه خمیر نرم و لطیفی به دست بیاد من حدودا سه پیمانه و نیم استفاده کردم شما هم کم کم بریزین که خمیر لطیف بشه .
حالا خمیر رو به گلوله های ۱۶ گرمی تقسیم کنید و بزارین کناری.
حالا شونه رو بزنین داخل آرد و یه گردی از خمیر که وزن شده رو بزارین رو دندونه های شونه و آروم باز کنین .
خمیر خیلی نرم و لطیفه .
از مواد میانی وسط خمیر بزارین و آروم از دو طرف بیارین وسط و سرشو به هم وصل کنین و ببندین .
حالا بزارین رو سینی فر
حواستون باشه اون طرفی رو که بستین بزارین زیر شیرینی باشه .
میره تو فر از قبل گرم شده .
دمای فر 180
زمان ۳۵ دقیقه
من ۵۰ تا دونه با این مقدار خمیر شیرینی درست کردم .
🌹طرز تهیه مواد میانی 🌹
ابتدا سیبهارو رنده کنید بعد هویج رو رنده کنید و شکر رو بریزین و کره و بزارین رو حرارت و مدام هم بزنید تا بپزه و آبش به خوردش بره .
وقتی آبش خشک شد از رو حرارت بردارین و بهش پودرهل و پودر دارچین و رنده پوست پرتقال رو بهش اضافه کنین و هم بزنین بزارین کناری .
تا خنک بشه بعد برید سراغ درست کردن خمیر .
دستور این شیرینی رومن از کانال دنیای خوشمزه مژگان گرفتم وپختم بسیار عالی شد.
البته من بعضیاشو مثل قطاب بستم اونایی که باشونه دوست ندارن هرمدلی دلشون میخواد میتونن ببندند.خیلی شیرینی دوست داشتنیه چون خلاقیت آدم روبالا میبره.
تقریبا شبیه شیرینی مرباییه که موادش باخودش پخته میشه والبته مخفیه وهمین خاص ودوست داشتنیش کرده.
💍💍💍💍
#کانال آشپزی خانم پز یادت نره☺
مواد لازم؛
زرده تخم مرغ 2 عدد
پودر قند ۱۲۰گرم ۳/۴لیوان
آرد سفید۳۵۰گرم معادل ۲.۵لیوان
آرد ذرت ۲۰گرم معادل یک قاشق غ
ماست یا شیر 50 گرم
روغن جامد یا کره 180 گرم
هل ساییده 1 قاشق سوپ خوری
عسل یک قاشق یا شربت غلیظ
بکینگ پودر ۱قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چ
نمک ۱پانچ(نوک انگشت)
مارمالاد یا مربا به میزان لازم
💯💯💯💯💯
طرز تهیه؛♨️
اول از همه مواد را از یخچال درآورده وبه دمای محیط می رسانیم.
بعد آرد وبکینگ پودر وپودر هل وآرد ذرت را باهم الک کرده کنار میگذاریم.
درظرفی روغن یا کره را ریخته و پودر قند را اضافه می کنیم و کمی با همزن می زنیم تا کرم رنگ شود .بعد زرده ها ووانیل را اضافه می کنیم و باهمزن میزنیم.تا سفیدوکشدار شود.
بعد ماست وشربت را اضافه میکنیم ودرحدمخلوط شدن میزنیم.
ودر آخرآرد و مواد خشک را اضافه می کنیم و با دست مخلوط می کنیم.تاخمیر نرمی بدست آیدنباید به روغن بیفته فقط درحد مخلوط شدن.
سپس بهتره ۱ساعت یا بیشترخمیر را در یخچال استراحت دهیم.
و بعد آن را با وردنه بین دوتا پلاستیک به ضخامت نیم سانت باز کرده و به شکل های دلخواه قالب می زنیم ودرسینی فربا کمی فاصله می چینیم.
ودر فر 175 درجه به مدت تقریبا 12 تا 15 دقیقه بستگی به فرتون داره قرار می دهیم تازمانی که زیرشون طلایی بشه.وروش هم خمیری نباشه.
♻️🔅♻️🔅♻️🔅♻️
نکات پخت✔♻️
⬅️این بیسکویت رومیتونید مانند شیرینی مربایی قالب زده وبینش مربا بذارید ویا قسمتی از خمیر را کاکائویی کرده وبیسکویت دورنگ داشته باشید.
🔷️🔶️🔹️آرد ذرت وعسل رومیتونید حذف کنید من برای لطافت بیشتر اضافه کردم.
این بیسکویت طعم بسیار عااالیی داره حتما امتحان کنید.
نکته مهم🔴🔶️🔴 در پخت بیسکویتها #دقت دراندازه ها و #ترتیب مخلوط کردن هست.واینکه مواد را جایگزین نکنید.🔸️
من تواین بیسکویت از شیر وکره گیاهی مارگارین استفاده کردم.
کامتون همیشه شیرین😊
کانال خانم پز با تمام فوت وفن آشپزی درخدمت شماست.👇
Sapp.ir/khanompaz
🍪🍭🍪🍭🍪🍭🍪
مواد لازم:
💙2 فنجان پودرنارگیل
💙شکر 1/2 فنجان
💙آب 1/2 فنجان
💙2-3 قاشق غذاخوری گلاب
💙1/2 فنجان پودر پسته برای تزئین دلخواه
طرز تهیه:
آب و شکر را داخل یک قابلمه ریخته و با شعله ی ملایم تا زمانیکه شکر حل بشه مدام هم بزنید و 8_10دقیقه بجوشونید تا قوام بگیره از رو اجاق گاز بردارین و منتظر باشین تا سرد بشه
و چند دقیقه با هم زن خوب هم بزنید (شکرک میزنه) دوباره داخل تابه بریزید و رو اجاق گاز قرار بدین.
پودر نارگیل وگلاب اضافه کنید و پنج دقیقه با شعله ی کم بپزید ومدام هم بزنید.
داخل قالب هشت در هشت بریزید و داخل یخچال سه چهار ساعت استراحت بدین،مثل باقلوا برش بدین و روش پودر پسته بریزید.
نوش جان
#خانم_پزپراز خوشمزه های آسان👇👇👇👇
مواد لازم؛
سفیده تخم مرغ:1 لیوان🥚
پودر شکر:2 لیوان
وانیل:یک چهارم قاشق چای خوری
آب لیمو:چند قطره
پودر هل در صورت تمایل:به دلخواه
رنگ خوراکی:به مقدار لازم
طرز تهیه شیرینی مرنگ
مرحله 1:سفیده های تخم مرغ را در ظرفی خشک و تمیز با همزن بزنید تا سفید و پفکی شود، سپس پودر شکر را کم کم افزوده و هم زدن را ادامه داده تا مخلوط حالتی کش دار به خود بگیرد.
مرحله 2:آب لیمو، هل و وانیل را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید، سپس مایه را در قیف با سری شکوفه بزرگ ریخته و در سینی فر که قبلاً کاغذ انداخته اید به صورت گل و با فاصله بزنید. (در صورت استفاده از رنگ در این مرحله می توانید رنگ را اضافه کنید)
مرحله 3:سینی را در فر از قبل گرم شده با حرارت 120 تا 130 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا پخته شود، سپس در ظرف مورد نظر چیده و سرو نمایید.
نکات:
1 – برای تهیه مرنگ سفیده های تخم مرغ را قبل از زدن در دمای محیط قرار دهید.
2 - مرنگ در دمای کم فر باید پخته شود که می توانید بعد از 5 دقیقه که مرنگ ها داخل فر بودند حرارت را خاموش کنید تا با گرمای داخل فر مابقی زمان پخت سپری شود.
3 – به طور کلی برای هر مقدار سفیده که استفاده می کنید دو برابر آن را پودر شکر در نظر بگیرید.
4 - رنگ مرنگ سفید است که به دلخواه می توانید از رنگ خوراکی استفاده کرده تا مرنگ های رنگی داشته باشید.
نوش جان
برای آموزشهای بیشترباخانم پز همراه باشید👇👇
🍰🍡🍰🍡🍰🍡🍰
مواد لازم :
آرد🎉 700-750 گرم
خمير مايه 🎉سه قاشق غذاخوري
شير ولرم🎉 يك پيمانه
تخم مرغ🎉 سه عدد
شكر 110🎉 گرم(نصف پیمانه)
روغن مايع🎉 يك پيمانه
زعفران آب🎉 شده يك قاشق چايخوري
وانيل 🎉نصف قاشق چايخوري
🍥🍡🍥🍡🍥🍡🍥
مواد لازم: براي كرم (مواد میانی شیرینی)
يك پيمانه🎋 آب
يك پيمانه🎋 شكر
نصف پيمانه🎋 آرد
نصف چايخوري 🎋وانيل
مواد لازم برای رويه شيريني:
زرده تخم مرغ...شكر دانه درشت يا كنجدبه میزان لازم
🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎
طرز تهیه:
قبل از هر كاري اول
يك قاشق چايخوري شكر رو تو يه فنجون شير ولرم حل ميكني مايه خميرو اضافه ميكني و ميذاري پف كنه
تا خمير مايه عمل بياد
كرم رو درست می کنیم كه سرد بشه..
تهیه کرم:
آب وآرد وشکر را در ظرفی ریخته وروی گاز میذاریم وهم میزنیم تا آرد بپزه وغلیظ بشه دراخر وانیل رواضافه می کنیم وگاز را خاموش میکنیم تا خنک شود.
🍫🍦🍫🍦🍫🍦🍫
بعد میریم سراغ خمیر
آرد و شكررو الك میکنیم.
تخم مرغ و روغن و خمير مايه عمل اومده رو با همزن دستي کمی هم میزنیم وبعد میریزیم روی آردهای الک شده .
شير ولرم رو هم آروم آروم اضافه می کنیم تا جايي كه خمير يكدست و نرمي بدست بياد ..و خوب ورز میدیم چند دقيقه تا بدست نچسبه و كامل صاف و يكدست بشه.(اگر ورز بلد نیستی ۱۵۰بار خمیر را بردار وبه ظرف بکوب.)
بعد ۱۵دقیقه میزاری تا کمی وربیاد
بعد به ۵یا ۶قسمت تبدیل میکنی وهرکدوم رو با وردنه خیلی نازک پهن ميكنيم.
به صورت عمودی كرم ميذاريم لاش و لوله ای می پیچیم بعد دوسانت دوسانت برش میدیم.
دونه دونه هم می تونی برش بزنی لاش کرم بذاری وبپیچی.
ميچينيم تو سيني چرب شده و يكي دوساعت بهش استراحت میدیم تا كامل حجمش دوبرابر بشه.
فر رو از يه ربع قبل با حرارت 180 درجه گرم مي كنيم
☕🍭☕🍭☕🍭☕
روي خمير ها روبا برس زرده میمالیم ..دوس داشتين شكر ..دوس داشتين كنجد يا هر چي خودتون ميلتونه بپاشین.
به مدت پونزده تا بيست دقيقه میذاریم توفر۱۸۰درجه
من خودم درآخرگريل رو روشن میکنم تاروش طلايي تر بشه.
بااین مواد ۵۰تا دانمارکی تپل وخوشگل دارید..
دانمارکیها رو
🥞🥞🥞🥞🥞
برای من ۱۰ دقیقه ای پخت
اگر دیدید زیرش طلایی کمرنگ شد پخته
از بالا گریل رو روشن کنید تا روی شیرینی ها طلایی بشه.
وقتی از فر دراومدن در صورت دلخواه روشون شربت(یک لیوان آب یک لیوان شکر کمی گلاب روی گاز تا قوام بیاد) بریزید.شربت یا شیرینی یکیشون باید داغ باشه.
نکته؛👈به جای شیراز آب ولرم هم مبتونید استفاده کنید برای خمیر.
نوش جان.
🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
#مخصوص_عید_نوروز 🎐(امتحان شده)
🔴مواد لازم برای۵ نفر🔴 🍙
پودر قند ۵۰ گرم
آرد ۱۷۵ گرم
هل ساییده ۱/۲ قاشق مربا خوری
وانیل ۱/۲ قاشق مربا خوری
گردو ریز خرد شده ۱۵۰ گرم
تخم مرغ (زرده) ۱ عدد
تخم مرغ (زرده) ۱ عدد
کره ۱۰۰ گرم
🔴طرز تهیه🔴 🍪
۱- فر را روی درجه 170 درجه روشن کنید .
۲- کره و پودر قند را 5 دقیقه با همزن بزنید تا سبک کرم رنگ شود.
۳- بعد زرده و هل و وانیل رو اضافه کرده و یک دقیقه هم بزنید .
۴- بعد کم کم آرد رو اضافه می کنید و با لیسک هم می زنید باید خمیر کمی شل باشد نه سفت .
۵- از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و در دست گلوله می کنید .
۶- دانه دانه داخل سفیده تخم مرغ می اندازید .گلوله های خمیر را حتما دانه دانه داخل سفیده بندازید .شیرینی در سفیده تخم مرغ نباید بماند .
۷- بعد با چنگال برداشته و داخل گردوها می اندازید و با گردو خوب می پوشانید .
۸- می توانید از تخم آفتابگردان و یا کنجد هم استفاده کنید ولی گردو معمول تر هست .
۹- حدودا 35 - 40 دقیقه و در دمای 165 درجه سانتیگراد طبقه وسط فر قرار داده .
۱۰- از فر درآورده و در حالت ولرم ۱ ق غذاخوری پودر قند و هل ساییده روی همه شیرینی ها پاشیده(اختیاری میباشد) تا به شیرینی بچسبد .بعد اجازه دهید شیرینی ها سرد شود .
🔴سایر نکات🔴 🚦
شیرینی اگر سرد باشد پودر قند به آنها نمی چسبد و اگر داغ باشد پودر قند آب می شود .
لزومی ندارد سینی فر را چرب کنید .
برای نگهداری آنرا در ظرف دربسته گذاشته و در جای خشک و خنک قرار دهید .
با این مقدار مواد ۵۰ عدد شیرینی اسکار خواهیم داشت ( البته بستگی به این داره که شما اندازه اسکارها را چقدر در نظر بگیرید )
خانم پز کانالی پراز خوشمزه های آسان
دوستان عزیز که با وبلاگ همراه هستید.💐
سلااااام روز میلاد امام حسین(ع) برشما مبارک🌹
توضیحی درمورد مطالب وبلاگ به عرض برسانم👇👇
دستورها فصل به فصل هست یعنی شیرینیهای عید پشت سرهم کیکها پشت سرهم وغذاها و...برای اینکه دسترسی ومقایسه بهشون راحتترباشه.
لطفا صبور باشیدعزیزان...
بزودی تمام دستورهایی که پختم درکانال قرارخواهد گرفت.انشاءالله
دراین وبلاگ فقط دستوراتی رومیذارم که خودم پختم.وتجربه شو دارم.
فصل اول شیرینهای عید هست فصل بعدی کیکها....
منتظر نظرات وپیشنهادات سازنده شما عزیزان هستیم.
سپاس از همراهیتون🌹💐
2_آردهاراباهم مخلوط والک می کنیم و پودر هل وانیل وبکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم
3-مخلوط آردهارابه مایع تخم مرغ وروغن اضافه
می کنیم تا خمیر نرمی بدست آید.
فقط درحد مخلوط شدن هم میزنیم خمر نباید به روغن بیفتد.ممکن است آردکمتریابیشترمصرف شود بستگی به آرد دارد
اگر سفت شد کمی گلاب یاشیر اضافه کنید (البته شیر وگلاب شیرینی را شکننده تر میکند کم استفاده شود.) اگرشل شد بماند خوب میشود.
خمیرباید دردست راحت گلوله شود.
4_خمیررا12ساعت درجای خنکی استراحت میدهیم خمیر حتما باید بماند چون آرد برنج دارد.
5-کمی از خمیررامیتوان با مخلوط کردن زعفران کاکائو ورنگ غذا رنگی کرد واز آن برای تزئین استفاده کرد.
💕💕💕💕💕
بعداز 12ساعت یابیشتر خمیررا باوردنه بازکرده و3میلیمتری قالب میزنیم .وروی آن راباترافل پودرپسته و...تزیین میکنیم
♤♤♤♤♧♧♧♧♧♡♡♡
🍃ویابه اندازه یک فندق ازآن برداشته وروی آن مهرمی زنیم
🍃اگرمهروقالب نداشتیم میتوان یک گلوله ازآن برداشت با #کارد روی آن خطوط #عمودی وافقی ایجاد کرد .
🍃سینی فر نیاز به چرب شدن ندارد با کمی فاصله شیرینیها را میچینیم .
سپس در فر150درجه 15 تا ۲۰دقیقه می پزیم
این شیرینی گرمای زیادی نمیخواهد ورنگ آن نباید قهوه ای شود همین که زیرش طلایی شود پخته است.
بعداز سرد شدن میتواند درظرف دردار به مدت ۳ماه بدون یخچال آنرا نگهدارید ویا برای تازه ماندن فریز کنید ومدت بیشتری نگهدارید.
نوووش جان
🎯🍃🎯🍃🎯🍃🎯🍃🎯
🍏تست گرمای فر برای بیسکویتها🍎
کلا برای بیسکویتها دما فر باید طوری باشد که اگر دست را داخل فر کردید وتا ۱۰شمردید دستتان نسوزد اگر دستتان سوخت فر #داغتراست واگر زیاد گرما احساس نکردید فر #سرداست.
💗💗💗💗💗
توضیحات اضافه📿
شیرینی قندی آردبرنج ندارد باآرد برنج فقط مخصوص #سبزوار است.
🏵اگر خسته شدید میتوان خمیر را میتوان فریز کرد ودرزمان مناسب پخت.
کامتون همیشه شیرین😊
خانم پزدنیایی از خوشمزه هااا😋👇👇
Sapp.ir/khanompaz
🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎
بسییییی تردوخوشمزه 😍😋
🍫☕🍫☕🍫☕🍫☕🍫
🛎مواد لازم
قهوه ترک ⭐ 1 ق چ
پودر قند ⭐ 1 لیوان
پودر کاکائو ⭐ 2 ق غ
آرد ⭐ حدود سه لیوان
نشاسته ذرت ⭐ ½ لیوان
بکینگ پودر ⭐ 1 ق چ
وانیل ⭐ کمی
تخم مرغ ⭐1 عدد
کره ⭐ ۱۲۵ گرم
📃طرز تهیه
کره به دمای محیط رسیده را در ظرف ریخته و با پودر قند خوب مخلوط کنید تا حالت کرمی و سفید بشه
بعد تخم مرغ رو اضافه کنید و هم بزنید بعد قهوه و پودر کاکائو رو اضافه کنید و هم بزنید
الان این مایه مثل یه سس شکلاتی هستش
دو پیمانه از آرد رو با نشاسته و بکینگ و وانیل رو الک کنید و اضافه کنید و ورز بدین.
بقیه آردی که مونده رو کم کم اضافه کنید و هر بار ورز بدین (کلش رو باهم نریزین شاید زیاد باشه) تا خمیر نرم و بسیار لطیفی بدست بیاد
و سپس ازجدا کرده و گرد کنید و با دست شکل دوک بدین و با خلال وسطش رو فرو رفتگی ایجاد کنید.من از جایی که از تکرار زیادخوشم نمیاد بعضیا روز به شکل افقی وعمودی باخلال شکل دادم.که خیلی زیبا شد.بعد توسینی بافاصله چیده ودر فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ به مدت ۲۰ الی ۲۵دقیقه می پزیم.
🌻🍫🌻🍫🌻🍫🌻🍫🌻
نکته؛❤❤
درشیرینیهایی خشک که باکره خمیرمیشه نیازبه چرب کردن سینی نیست.
⭐میتونید قهوه رودریک قاشق آبجوش هم حل کنید وبریزد.
⭐من ۱ق غ پودراوالتین هم اضافه کردم.
⭐ودرضمن آردم کمتراز ۳پیمانه برد.
خمیرشیرینی باید نرم ولطیف باشه خمیرخیلی سفت نشه.زیادورزندید که به روغن بیفته وگرنه زیباییشو از دست میده.امیدوارم بپزید ونوش جان کنید.
#شیرینی_دانه_قهوه
#شیرینی_قهوه
شیرینی_عیدنوروز
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇👇
Sapp.ir/khanompaz
☕❤☕❤☕❤☕
طرزپخت؛
روغن وپودرقندروهم میزنیم تا یکدست بشه.
بعدوانیل را اضافه کرده بعدپودرنارگیل را اضافه میکنیم (بهتره کمی توخردکن ریزترش کنیم.)
بعدآرد راکم کم اضافه کرده تاخمیریکدستی بشه بعد۱۲ساعت دریخچال استراحت کنه
بعد باوردنه بازکرده قالب میزنیم ودرفر۱۶۰درجه ۱۵تا ۲۰دقیقه میپزیم تا زیرش طلایی رنگ بشه.
کامتون همیشه شیرین😋
باخانم پزآشپزخانه خودرابروز کنید👇👇
Sapp.ir/khanompaz
حالا وانیل و پودر هل رو اضافه کنید باز بزنید
بعد آرد را قاشق قاشق اضافه کنید ومرتب هم بزنید
دستگاه رو نباید خاموش کنید مدام بزنید تا نرم و یکدست بشه.
وقتی کل مقدار آرد رو اضافه کردین و خوب مخلوط شد حالا بقیه روغن مایع رو اضافه کنید و بازم با همزن بزنید.
خمیر شیرینی آماده ست
````````♡◇♡◇♡````````
شما میتونید این شیرینی رو تو سه رنگ درست کنید. سفید رو بریزید داخل قیف و بزنید بره تو فر
حالا برای شکلاتی کردن شیرینی باز یه مقدار از مواد رو کنار بزارید با یک ق چ پودر کاکائو الک شده با همزن بزنید یک دقیقه و بلافاصله قیف بزنید و بره داخل فر
قسمت بعدی شیرینی رو زعفرانی کنید با مقدار کمی زعفران غلیظ شده و باز یک دقیقه با همزن بزنید و سریع قیف کنید بره داخل فر.
نکته مهم👈 اینجاست که هر دفعه که شیرینی رو قیف میزنید و میره داخل فر بقیه خمیر که بیرون مونده تا سری بعدی زده بشن حتما حتما باید قبل قیف زدن یک دقیقه با همزن بزنید بعد بریزید داخل قیف و بزنید.
درجه حرارت فر ۱۷۰ به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه.
💫💓💫💓💫💓💫💓💫
این شیرینی خوشمزه بسیار نرم هست که تودهن آب میشه.😋
نکته❤۰👈این شیرینی نباید به هیچ عنوان آب داشته باشه برای همون کره مناسب نیست وبهترین گزینه روغن قنادی هست.
❤اگر قیف سختتون بود میتونیدقالب بزنیداما باقیف زیباترهست.
نوش جان
✏️موادلازم:
🔸آرد 3لیوان
🔸کره 200گرم
🔸شکر 1لیوان
🔸تخم مرغ 1عدد
🔸پودرکاکائو 2قاشق غذاخوری
🔸وانیل 1/4قاشق چایخوری
🔸بکینگ پودر 1/2قاشق چایخوری
🌸🥀🌸🥀🌸🥀🌸
♨️طرزتهیه:
آرد رو با پودر کاکائو و بکینگ پودر مخلوط می کنیم .
کره ی به دمای محیط رسیده رو با وانیل و شکر مخلوط می کنیم وبا نوک انگشتمون ورز می دیم تا شکر وکره مخلوط بشه نباید با کف دست ورزبدیم چون به روغن می افته.
بعد تخم مرغ رو که با چنگال زدیم تا از لختگی دربیاد رو بهش اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.
حالا مخلوط آردو بکینگ پودر وپودر کاکائو رو الک می کنیم و به موادمون اضافه می کنیم.
خمیر رو با نوک انگشتان ورز میدیم تا یکدست بشه. این خمیر نیاز به استراحت نداره.
به اندازه یک گردو از خمیر برمی داریم وتوی دستمون گردش می کنیم بعد با نوک انگشت یک حفره روش ایجاد می کنیم و در شکر میغلتونیم و توی سینی فر می چینیم.
سینی فر نیازی به چرب کردن نداره.
فر رو روشن می کنیم وحرارت رو روی 170 درجه سانتیگراد میذاریم.
20 دقیقه بعد شیرینی ها آماده است. البته حرارت فرها با هم فرق دارن پس بعد از 15 دقیقه خودتون مراقب باشین تا شیرینی هاتون نسوزن.
بعد داخل حفره وسط هر کدوم از شیرینی ها شکلات مذاب یا نوتلا می ریزیم.
نوش جان
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇👇
Sapp.ir/khanompaz
موادلازم؛
آردگندم ۱۵۰گرم معادل ۱لیوان
پودرقند۵۰گرم معادل۱/۳لیوان
کره یا روغن جامد۱۲۰گرم
پنیرخامه ای ۴۰گرم
نمک یک پنس
وانیل نصف ق چ
گردوخردشده ۳/۴لیوان(میتونید جایگزین از بقیه مغزیجات یاترافل استفاده کنید.)
💫🌷💫🌷💫🌷💫🌷💫
طرز تهیه؛
ابتدا روغن (من روغن صاف قنادی زدم )وانیل پودرقندوپنیرخامه ای رو باهمزن ۲دقیقه میزنیم.
بعدآرد روکم کم اضافه کرده وهم میزنیم تاخمیرلطیفی بدست بیاد خمیررا نصف کرده وهرکدام را به حالت لوله ای درآورده ودرگردوخردشده می غلطانیم یک ساعت دریخچال گذاشته وسپس یک سانتی برش داده ودرسینی چرب نشده میچینیم ودرفر۱۷۰درجه ۲۰دقیقه میپزیم تا زیرش طلایی بشه.
نکته؛
من یک سوم از خمیر روبا رنگ غذا صورتی کردم و بعد خمیر را باز کرده نصف خمیر رنگی را داخلش گذاشته وخمیرسفید را بستم ویکی ازاستوانه ها رو دوتاخمیر روباز کرده ورول کردم.ودرترافل وگردوخرد شده غلطانده نیم ساعت گذاشتم فریزر بعدبرش داده ودرفر پختم.برای من ۳۵عدد شیرینی کوچک داد.
بسیارخوشمزه وترد هست حتما امتحان کنید.
میتونید به صورت توپک هم درگردوغلطانده وبپزید.
کامتون همیشه شیرین🤗😋
🍪🎀🍪🎀🍪🎀🍪🎀
کپی باذکر #صلوات آزاداست
خانم پز کانالی پراز خلاقیت👇👇👇
این کلاس رایگان رواز دست ندید👇👇👇👇
Sapp.ir/khanompaz
مواد لازم:
کره 125 گرم (کره گیاهی یا کره صبحانه)
ارد 125 گرم (معادل یک لیوان سرخالی)
نشاسته ذرت 25 گرم (معادل حدودا 3 قاشق غذاخوری)
پودر قند 25 گرم (معادل حدودا 2 قاشق غذاخوری)
پودر نسکافه فوری یا پودر قهوه 1 قاشق مرباخوری
اب گرم 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
طرز تهیه:👇
کره همدمای محیط و نرم ، پودر قند یا پودر شکر و وانیل رو سه دقیقه هم بزنید تا پوک و سبک بشه.
پودر نسکافه فوری یا پودر قهوه رو در آب ولرم حل کرده و به مواد اضافه کنید، در حد مخلوط شدن هم بزنید.
نشاسته ذرت رو روی مواد الک کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.
آرد رو روی مواد الک کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.
مواد رو داخل قیف با ماسوره 2d یا ماسوره شکوفه سایز متوسط بریزید و در سینی چرب نشده با فاصله از هم قیف بزنید.
شیرینی ها رو طبقه وسط فر گرم شده با دمای 160 درجه مدت 15 تا 20 دقیقه قرار بدید.
این شیرینی طعم فوق العاده ای داره و حتی کسانیکه اهل قهوه نیستند این شیرینی رو میپسندند. ماندگاری طولانی داره و برای عید مناسبه.
#خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇
sapp.ir/khanompaz
❤🌸❤🌸❤🌸❤
این شیرینی فقط داغ زدنش قسمت سختشه وگرنه خیلی آسونه.👈 دومدل داره یک مدل با آرد برنج ویک مدل با کیک اسفنجی که راحتتره وزیباتر میشه.
اگر شیرینی پفکی گردویی پختید با سفیده هاش این شیرینی خوشمزه روبپزید.
⚘🍪⚘🍪⚘🍪⚘🍪⚘
مواد لازم؛ برای ۱۶عدد شیرینی🍪
مغزگردو 🍬 40 گرم
کیک اسفنجی ساده یا شکلاتی🍬35 گرم
شکر 🍬120 گرم
سفیده تخم مرغ🍬 70 گرم تقریبا ۳عدد
جوش شیرین 🍬 یک هشتم ق چ
دارچین 🍬 یک سوم ق چ
پودر کاکائو🍬 ½ ق چ دلخواه
سرکه سفید 🍬 1 ق غ سرخالی
وانیل 🍬 کمی
🍃طرز تهیه 🍃
کیک اسفنجی رو با دست پودرمیکنیم
حالا گردوی خورد شده و شکر و پودر دارچین و پودر کاکائو و نیمی از سفیده ها رو اضافه کردم و با همزن دستی یا قاشق کمی هم زدم در حد مخلوط شدن .
بعد بریزید داخل خردکن تا حسابی یکدست بشه ویا دوباراز چرخ گوشت رد کنید.
🍃بعد اینکه دو بار چرخ کردین بریزین داخل کاسه و بقیه سفیده هارو بهش اضافه کنین و با قاشق کمی هم بزنین در حد مخلوط شدن .
بعد باید شیرینی رو #داغ بزنیم
مواد رو بریزین داخل ماهیتابه و بزارین رو گاز رو حرارت کم ۱۵ دقیقه مرتب هم بزنید
یا میتونین به شکل بن ماری عمل کنین بزارین رو بخار کتری و مدام هم بزنین آخرای این مایه شیرینی باید پوسته ببنده پس داغ زدن این شیرینی خیلی مهمه ( دست بزنیم نباید بسوزه.)
مایه شیرینی نه نباید سفت بشه نه شل.
بعد مایه شیرینی رو بریزین داخل یه کاسه دیگه و حالا سرکه و جوش شیرین ( که من آبلیمو زدم) و کمی وانیل رو اضافه کرده و با قاشق خوب هم بزنید و بزارید کناری تا نیم ساعت بمونه و کاملا خنک بشه .(سفتترمیشه)
بعد اینکه مایه شیرینی کاملا خنک شد نگاه کنید اگه احساس میکنید خیلی سفته کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید . یا اگه شل بود کمی پودر کیک بهش اضافه کنید.که من یک قاشق مرباخوری ارد برنج زدم.(میتونید به جای کیک هم کلا ۲قاشق آرد برنج بزنید)
بعد مایه شیرینی رو بریزید داخل قیف بدون ماسوره وبا فاصله توسینی که کاغذ روغنی گذاشتید به صورت دایره کوچک بزنید( من باقاشق گذاشتم فقط کمی کوچک وبزرگ میشن. )
بعد بذارید توفر با دمای ۲۰۰گرم شده وبعد بذارید رو ۱۸۰تا ۱۵دقیقه تا زیرش کمی رنگ بگیره.
بعدکه از فر دراوردین کمی خنک شد از کاغذ جدا کنید.
نوش جان😋
خانم پز کانالی برای خوش سلیقه ها👇
Sapp.ir/khanompaz
⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘🍃⚘
#شیرینی_پفکی_گردویی_خانم_پز
#️شیرینی_عید
یه خوشمزه آسون 🤗
🍃اگر تا حالا شیرینی نپختی وقتشه بااین شیرینی خوشمزه شروع کنی.😋
📝مواد لازم:برای ۴۰عدد شیرینی
زرده تخم مرغ:🍃 3 عدد
پودر قند : 🍃نصف لیوان 100گرم
گردوی خردشده :🍃 نصف لیوان
گلاب. :🍃 نصف ق غ
وانیل: 🍃 نوک قاشق چایخوری
پسته بادام وگردوی خردشده برای تزئین
_____________________
📝طرز تهیه :
💛ابتدا مواد را یک ساعت قبل از یخچال خارج میکنیم تا به دمای محیط برسه.
❤تخم مرغها را شکسته زرده وسفیده ها رواز هم جدا میکنیم.
👈دراین شیرینی ما فقط به زرده تخم مرغ نیاز داریم وسفیده ها رو برای شیرینی (گردویی بازاری یا نارگیلی) میذاریم کنار.
💛زرده ها رو تو یه ظرف مناسب ریخته و با هم زن آنقدر بزنید تا سفید بشه بعد از اینکه سفید شد وانیل راهم اضافه کنید با چند قطره گلاب.( زیاد گلاب نریزین چون مایع شل می شه)
❤سپس پودر قند رو اضافه کنید و هم بزنید تا خوب حل شه پس از آن گردو هایی را که ریز کردیم( به شکل پودر نباشه ) را اضافه می کنیم.
بعد از اضافه کردن گردو با قاشق هم بزنیدتا گردو به صورت یکسان در تمام قسمت ها پخش بشه .
سپس مایه شیرینی رایاتوی قیف بریزیدویابه کمک دو تا قاشق چایخوری به صورت ریز کف سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بریزید.
هر چه ریز تر باشه قشنگ تر می شه .
👈 برای تزیین روش مخلوط پسته وبادام وگردو خرد شده بریزید.
💛سپس توی فرکه ازقبل بادمای ۱۶۰درجه گرم کردین, قرار بدین این شیرینی خیلی زود آماده میشه یه ربع یا ٢٠ دقیقه ای پخته میشه فقط کافیه زیرشیرینی کمی طلایی رنگ بشه.(اگر فرتون داغه دما رو زیر ۱۵۰بذارید)
خوب شیرینی خوشمزه ما آماده شد.
نوش جان
❤💛❤💛❤💛❤💛❤
شیرینی عید امسال را خودتان بپزید👌
خانم پز کانالی برای کدبانوشدن👇👇
درپیامرسان سروش با ما باشید
Sapp.ir/khanompaz
#مناسب_عید
لطیف ودرجا تودهن آب شو
مواد لازم:
آرد: 200 گرم
نشاسته ذرت: 60 گرم
نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر: 40 گرم
کره: 227 گرم
وانیل شکری: 2 قاشق چای خوری
طرز تهیه:
1. کره به دمای محیط رسیده رابه مدت 30 ثانیه با همزن برقی بزنید تا باز شود. سپس پودر شکر و وانیل شکری را اضافه کرده و به مدت دو دقیقه آنرا با کره بزنید تا خوب ترکیب شوند.
2. آرد، نمک و نشاسته ذرت را باهم مخلوط و الک کنید. مواد خشک رابه سایر مواد اضافه کنید و با دور کُند همزن بزنید. به محض اینکه مواد با یک دیگر ترکیب شدند، همزن را خاموش کنید.
3. خمیر رابه مدت یک ساعت در کیسه فریزر ودر یخچال قرار دهید تا استراحت کند. پس ازآن فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. از خمیر به اندازه 10 گرم برداشته و مابین دو دست گرد کنید و با فاصله بر روی سینی فر قرار دهید.
4. به کمک سر چنگال و فشردن آن بر روی خمیر، شیارهایی را بر روی کوکی ایجاد کنید. سینی فر رابه مدت تقریبی 10 تا 12 دقیقه درون فر بگذارید تا کوکی ها بپزد.
5. بعد از اتمام پخت اجازه دهید کوکی ها کاملا درون سینی فر خنک شوند و سپس آن ها رابه ظرف اصلی انتقال دهید. می توانید در صورت تمایل مقداری پودر شکر را روی کوکی ها الک کنید.
نکته:
1. به این دلیل این کوکی را melting moment مینامند که وجود نشاسته ذرت در آن سبب لطافت بی نظیری میشود، به طوریكه به اسانی در دهان آب میشود.
2. این کوکی بدلیل نداشتن تخم مرغ از ماندگاری بالایی برخوردار است.
3. خمیر این کوکی را می توانید به مدت یک ماه درون محفظه پلاستیکی ودر فریزر نگه داری کنید.
خانم پز دنیای خوشمزه آسان👇👇
@khanompazz
مواد لازم؛
آرد سفید ۱۵۰گرم
آرد برنج ۱۵۰گرم
آرد نخودچی ۱۵۰گرم
کره گیاهی یا روغن صاف قنادی۳۵۰گرم
پودر قند ۲۵۰گرم معادل ۱.۵لیوان
تخم مرغ ۱ عدد یا دو زرده
بکینگ پودر ۱ق م
پودرهل ۱ق م
وانیل نصف ق چ
طرز تهیه؛
همه مواد را یکی دوساعت بیرون از یخچال میذاریم تابه دمای محیط برسه.
اول از همه آردها رو باهم الک میکنیم وبکینگ پودر هل و وانیل را بهش اضافه میکنیم.وکنار میذاریم.
بعد کره وپودرقند را باهمزن میزنیم تا پوک شود بعد تخم مرغ را اضافه وباز هم میزنیم تا مایه یکدست شود.
درمرحله سوم مخلوط آردها را کم کم اضافه می کنیم واول باهمزن وبعد که با دست به آرامی مخلوط می کنیم.تاخمیر نرمی بدست بیاد.نباید زیاد ورز دادکه روغن بیفته درحد مخلوط شدن کافیه.
🔴 نکته؛خورد آردها متفاوته مراقب باشید خمیرتون سفت نشه چون بمونه خیلی خشکتر خواهد شد.
سعی کنید شلتر بردارید چون آرد برنج ونخودخیلی رطوبت رومیگیرند.ووقتی بمونه سفت میشه.
یا کمی از مواد رو قبل از ریختن آرد بردارید وکنار بذارید واگر دیدید خمیرتون سفت شد اضافه کنید.
بعد ۱۲تا۲۴ساعت خمیر را داخل نایلون استراحت بدید درجای خنک یایخچال .
بعد با وردنه به قطر ۳یا۴میلیمتر باز کرده وقالب بزنید
درسینی بچینید سینی لازم به چرب شدن نیست. وروی آن به دلخواه تخم خرفه کنجد ترافل بپاشید.
ویا با آب ورنگ غذا یا زعفران رومال کنید.ودرفر ۱۷۵درجه ۱۰تا۱۵دقیقه بپزید.
وقتی زیرش طلایی شد پخته.بگذارید کمی سرد بشه براحتی از سینی جدا میشه.
☘🏵☘🏵☘🏵☘🏵
🎯🎯نکته دمای فرها متفاوته :
برای اطمینان از دمای مناسب برای شیرینیهای خشک دست خود را داخل فر ببرید وتا ۱۰بشمارید نباید دستتون بسوزه وگرنه فرداغ است وشیرینی رویش ترک میخورد واگر خیلی سرد بود شیرینی خشک میشود.
بااین مواد ۱کیلو ۲۰۰گرم شیرینی خواهید داشت.
این شیرینی مزه غالبش آرد نخوده وبسیار خوشمزه است وبراعید مناسب است.
کامتون همیشه شیرین🌷
خانم پز کانالی پزاز خوشمزه های آسان👇👇
Sapp.ir/khanompaz
مواد لازم؛
تخم مرغ ۴عدد
شکر ۱۰۰گرم
آردسفید ۱۳۵گرم( من ۲۰گرمش رونشاسته ذرت زدم)
وانیل نصف ق چ
بکینگ پودرنصف ق چ
نمک نوک انگشت
پودر قند دوقاشق برای الک روی شیرینی
خامه قنادی همزده به میزان لازم.
طرز تهیه؛
ابتدا آردونشاسته ذرت وبکینگ پودرونمک را باهم الک میکنیم وکنار میذاریم.
زرده وسفیده تخم مرغ رواز هم جدا میکنیم.
سفیده های تخم مرغ را باهمزن میزنیم کمی که پف کرد ۵۰گرم از شکر را اضافه میکنیم وهم میزنیم تا از ظرف نریزه وکاملا پف کنه.میذاریم یخچال.
وبعد زرده وانیل و۵۰گرم دیگر شکر روباهم میزنیم تا سفید وکشدارشود.
همزن را کنار گذاشته وبا لیسک کمی از سفیده را به صورت دورانی مخلوط میکنیم وکمی آرد الک میکنیم وهمینطور کمی سفیده ودوباره آرد تا مواد تمام شود.
فقط به یک طرف هم بزنید که پفش نخوابه.
بعد در سینی فر کاغذ روغنی انداخته ومواد را داخل قیف بدون ماسوره ریخته وبه صورت دایره های کوچک با فاصله در سینی بریزید.
میتونید با قالب گرد پشت کاغذ روغنی با خودکار دایره بکشیدوبعد داخلش روپرکنید. تاهم اندازه بشه.بعد روی شیرینیها پودرقند الک کنید.
سپس درفراز قبل گرم شده با دمای ۲۰۰درجه ۱۰تا ۱۲دقیقه بپزید.
زیرش که کمی طلایی شد بردارید وخنک که شد
شیرینیها روجفت کنبد وبینش خامه بزنید.
مواد این شیرینی با بیسکویت لیدی فنگر یکی هست فقط به جای دایره به صورت باریک وخطی روی کاغذ روغنی بکشید.
به همین آسونی به همین خوشمزگی.
من ازپودرخامه استفاده کردم 👇
که با ۵۰گرم پودرخامه ۱۰۰گرم پودر قند و۴۵گرم گلاب ونصف لیوان شیر وکمی وانیل را مخلوط وروی یخ ۱۵دقیقه هم زدم .۲۵۰گرم شد که زیاد بود فکر کنم ۱۰۰گرم خامه قنادی برای این مقدار کافی باشه.البته من کم خامه زدم.
باخانم پز همراه باشید
Sapp.ir/khanompaz
طرز تهیه:
بادام راشکسته باکمی آب میذاریم یه قل بخوره راحت پوستش جدابشه آسیاب کرده تا کاملا له بشه.
بعدپودر بادام و پودر قند را با هم مخلوط کنید. گلاب یاعرق هل را کم کم اضافه کرده تا خمیر منسجمی که به دست نمیچسبد حاصل شود اگر خمیر خشک است یا حین گلوله کردن ترک میخورد چند قطره گلاب مازاد اضافه کنید
سپس یک گلوله به اندازه فندق درشت برداشته و به شکل توت (اشک) فرم دهید و در شکر وتخم خرفه بغلتانید و در انتهای آن یک خلال پسته قرار دهید. این شیرینی را درظرف دردار در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.
من قسمتی روبازعفران وقسمتی روبا پودرلبو رنگ کردم.
میتونید خمیربادامی رو روی نایلون بازکرده وقالب بزنید یا لوز ببرید.
نوش جان
من با ۱۸۰گرم بادام اینقدر👆 شیرینی دارم.
باخانم پز همره باشید.
دستورلوز تبریز درکانال سروش موجوداست👇
Sapp.ir/khanompaz
#شیرینی_عید
☄💖☄💖☄💖☄
مواد لازم 🌼
آرد نخود✔ یک لیوان.
پودر قند✔ یک لیوان
هل ساییده✔ یک قاشق مرباخوری.
کره آب شده ✔ حدود نصف لیوان.(دراین👆 شیرینی روغن قنادی استفاده شده)
طرزتهیه؛
اول آرد نخودچی رو بدون روغن توی ماهیتابه ریخته و با شعله ملایم تفت میدیم ومرتب هم میزنیم تاکمی برشته شه.اما تغییررنگ نده بعد میذاریم تا سرد بشه.
بعد پودر قند و هل رو اضافه میکنیم
وبعدکره آب شده را کم کم اضافه و خوب ورز میدیم تا یه خمیر یکدست وسفتی بدست بیاد.(مراقب باشید خمیر شل نشه کره را کم کم اضافه کنید.)
سپس روی سطح صافی بین دوپلاستیک خمیر رابا وردنه باز کرده وبه قطر یک سانت یا بیشتر قالب میزنیم.
@khanompaz
🔷️🔶️🔷️🔶️🔷️🔶️🔷️
نکته؛💎
اگر قالب نداشتیم میتونیم به صورت لوزی یا مربع ببریم وروش دلخواه پودر پسته یاتخم خرفه بپاشیم.
ودر اخر دریخچال میزاریم تا کاملا ببنده.
شیرینی نخودی ما آماده است.
🎯به همین راحتی
🎯به همین آسونی
نوش جان
sapp.ir/khanompaz
#شیرینی_کشمشی_گردویی
#با_بافتی_نرم_وطعم_پرتقال🍊
#بدون_فرهم میشه پخت
کشمشی خانم پزشماره ۳
#شیرینی_عید
🍪🍭🍪🍭🍪🍭🍪
شیرینی کشمشی مدلهای مختلفی داره که این مدل بافتی کیک مانند ونرم داره .
#خوشمزه_آسون👌
♨️مواد لازم
آرد🍃250گرم یا 2لیوان
کره 🍃 130 گرم (من کره گیاهی زدم)
پودر قند 🍃 200گرم یا 1لیوان
وانیل🍃 نصف ق چ
تخم مرغ🍃 2عدد
کشمش🍃 110گرم
روغن مایع🍃 4 ق غ
بکینگ پودر 1/2 ق چ
رنده پوست پرتقال🍃 ۱ق م دلخواه
گردوخردشده🍃 کمی دلخواه
هویج رنده شده 🍃۲قاشق غ دلخواه
نمک 🍃نوک انگشت
طرز پخت👇
کره به دمای محیط رسیده را با پودرقندووانیل ورنده پوست پرتقال وروغن مایع میزنیم تا مانند خامه بشه بعد یکی یکی تخم مرغها را اضافه کرده ویکی دودقیقه هم میزنیم.
بعدآردرا اضافه کرده وفقط بادورکند همزن یالیسک فقط درحد مخلوط شدن میزنیم.
همزن را کناری گذاشته وکشمش را اضافه میکنیم اگر دوست داشتید کمی گردوی خردشده هم اضافه کرده وباقاشق به آرامی مخلوط کنید.
مواد آماده پخت هست.خمیر سفت وچسبناکی هست.
مواد را داخل قیف بدون ماسوره ریخته ویا باقاشق مرباخوری اندازه گردو بافاصله درسینی بچینید وروش کمی پودرقند الک کنید.
ودرفر گرم شده با۱۷۵درجه ۱۵تا ۲۰دقیقه بپزید.تا زیرش طلایی بشه.
من برای امتحان چندتا از شیرینیها رو درتابه دوروپختم توتابه کاغذ روغنی بندازید وباشعله کم وشعله پخش کن ۲۰دقیقه بپزید.
بااین مواد ۴۰عدد شیرینی خوشمزه خواهید داشت.
میتوانید یک عدد هویج هم رنده کرده وآخراضافه کنید.من نصف مواد روهویج زدم.که سلیقه ای هست.
وقتی شیرینی کمی خنک شد درظرف دردار بذارید تاسردبشه تا نرم بمونه وگرنه خشک میشه.
این شیرینی بسیارخوشمزه وخوش عطره امیدوارم بپزید ونوش جان کنید.🤗
🌸#کپی با ذکر #صلوات آزاداست🌸
#خانم_پز را به دوستانتان معرفی کنید👇
پیام رسان سروش کانال آشپزی خانم پز
Sapp.ir/khanompaz
⚘🌼⚘🌼⚘🌼⚘
![]()
آدرس کانال سروش #خانم پز
کانال غذاهای فوری خانم پز
#خانم_پزدر تلگرام
هست کلید درگنج حکیم