نکات مهم پخت بیسکویت

نکات مهم پخت بیسکویت وتاریخچه #بیسکویت👇

ادامه نوشته

بیسکویت عصرانه خانم پز

#بیسکویت_عصرانه_خانم_پز😋
یه خوشمزه تردوعاالی واسه #عصرانه با چای🍵 با ماندگاری بالا بدون نیاز به یخچال
💙💚💛🧡❤💖💜
اگر اینستا داری شیرینی خانم پز رو دراینستا دنبال کن وعکسهای این خوشمزه روببین👇👇👇
حالا بریم سراغ این خوشمزه جان😋

مواد لازم:بیسکویت عصرانه😋
۵۰گرم کره
۵۰گرم روغن جامد
۷۰گرم پودرقند
۴۰گرم خامه صبحانه
۱هشتم پیمانه روغن مایع
زرده تخم مرغ ۱عدد
۲۴۵گرم آرد سفید
۱ق چ بکینگ پودر
وانیل کمی
پودرهل ۱ ق چ
تخم خرفه یا کنجد یاشکربراتزیین دلخواه
طرز تهیه؛
ابتدا همه مواد را یخچال خارج کرده تا به دمای محیط برسه.
کره پودرقند وروغن جامد (که میتونید روغن قنادی یا نیمه جامد خانگی بزنید )را باهمزن میزنیم تا پوک وسفید رنگ شود بعد روغن مایع وانیل وپودرهل وزرده تخم مرغ را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر هم بزنید دراخر خامه را اضافه کرده وفقط درحد مخلوط شدن هم بزنید.سپس همزن را خاموش می کنیم.

آرد وبکینگ پودررا الک کرده وبا قاشق یا لیسک کم کم به مواد اضافه می کنیم فقط درحدمخلوط شدن هم میزنیم تا خمیر لطیفی بدست میاد زیاد ورز ندهید که خمیر به روغن افتاده وبیسکویت خشک میشود.(این قانون همه بیسکویتها هست حتما رعایت کنید.)
😋🍵😋🍵😋🍵👌🍵😋
ممکنه ارد کمتر یایکی دوقاشق بیشتر استفاده شود همین که خمیر به دست نچسبید کافیست.خمیر رانیم ساعت دریخچال استراحت داده.سپس با وردنه بین دونایلون به قطر نیم ۳میل تا نیم سانت بازکرده قالب می زنیم . وبا کمی فاصله درسینی میچینیم وروی ان به دلخواه شکر کنجد یا تخم خرفه یا ترافل می پاشیم بعد درفرگرم شده با دمای ۱۷۵درجه ۱۵تا ۲۰دقیقه میپزیم.(فرهای برقی وتوسترها ۱۰درجه کمتر )تا زیر واطراف آن طلایی شود.
قالب نیاز به چرب کردن نداره.بعد پخت به راحتی از قالب جدامیشه. اگر دوست داشتید روی بیسکویت هم طلایی بشه چند دقیقه گریل رو روشن کنید.(که من روشن نمیکنم وسفید میپسندم.)

امیدوارم بپزید وخوشتون بیاد سوالی بود درخدمتم.

میتونید بنا به ذائقه طعمهای مختلف به بیسکویت بدید.واونو در رنگها وطعمهای مختلف بپزید.میتونید مثل من قسمتی از خمیر را رنگی کرده وباخودخمیر بیسکویت را تزیین کنید این بیسکویت ۱.۵تا سه ماه ماندگاری داره.ودرفریزربه مدت طولانی میمونه.

خمیر این بیسکویت راهم میتوانیدتا ۲۴ساعت دریخچال وتا یک ماه در فریزر نگهداری کنید.
💙💚💛🧡💜❤💖
باخانم پز کامتون همیشه شیرین لبتون همیشه خندون🤗
#بیسکویت #بیسکویت_عصرانه #کوکی #شیرینی_خانگی #شیرینی_خانم_پز

بیسکویت ساقه طلایی خانگی

#ساقه طلایی #خانم پز🧕

#داجستیو

🌟💦🌟💦🌟💦🌟
تواین پست میخوام براتون دستور پخت بیسکویت ساقه طلایی بذارم که بسیار مفیده هم برای کودکان وهم  بزرگسالان بخاطر سبوس گندمی که داره سرشاراز ویتامین Bهست.
🍁💐🍁💐🍁💐🍁
#بیسکوئیت_سبوسدار
#بیسکوئیت_ساقه_طلایی

مواد لازم :
کره یا مارگارین ( کره گیاهی ) ۲۴۰گرم .
 تخم مرغ ۲ عدد 
پودرشکر ۲۴۰ گرم  
 نمک ۱/٨ قاشق چ 
آردگندم ۱۴۰ گرم
آرد سمولینا یا جایگزین آرد ذرت ٢ قاشق غ 
 سبوس گندم آسیاب شده ۲۴۰گرم 
 بیکینگ پودر ۱ قاشق چ 
وانیل ۱/۴ قاشق چ 
پودر هل دلخواه۱ق چ

طرز تهیه:
ابتدا مواد را از یخچال بیرون آورده و یکی دوساعت بمونه تا بامحیط هم دما بشه.وسرد نباشه.
بعد در ظرفی کره  , پودرشکر و تخم مرغ ووانیل  رو  ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید. تا پوک وسفید شود.
سبوس گندم ( میتوانید از نانواییها هم تهیه کنید) رو آسیاب کنید تا نرمتر شود بعد باآرد , آرد ذرت و بیکینگ پودرو هل با هم مخلوط و الک کنید و به مواد اضافه کنید.

خمیر کمی چسبنده اس . بیست دقیقه تو یخچال بهش استراحت بدید. بیشترهم موند مشکلی نیست.
(نکته 🍪یادتون باشه باخمیرخیلی بازی نکنید وخمیر رو زیاد ورز ندید درحد مخلوط شدن باشه  نباید به روغن بیفته.این قانون برای همه بیسکویتی ها یکیه.)

بعد خمیر رو بین دوتا پلاستیک با وردنه به ضخامت نیم سانت باز کنید و با کاتر گرد قطر شش و نیم سانت ,یا دلخواه خودتون  قالب بزنید , 
میتونید از یک استکان یا فنجان استفاده کنید.
گرد بخاطر اینکه شکل بیرونیها باشه وگرنه میتونید به شکل قلب یا مستطیل هم بزنید بستگی به خودتون داره.
 
با کمک پلاستیک  زیرش برش دارید و کمی با فاصله , تو سینی فر  بزارید.لازم به چرب کردن سینی فر  نیست بعد پخت به راحتی جدا میشه .
@khanompaz
 حالا با خلال چوبی به صورت چرخشی , روشونو سوراخ سوراخ کنید ( چرخشی برای اینکه سوراخ ها کمی گشاد باشن ) . 
کمی شکر دانه درشت روشون بپاشید و

داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱٨۰ درجه به مدت ۲۰دقیقه بپزید 
  تا زمانیکه زیرشون کمی پررنگ بشه , زمان بستگی به دمای فرتون داره مراقب باشید نسوزد.ممکنه زودتر یا دیرتر بپزه.
 اگر دمای فرتون کم بود وروشون سفید موند بعد پخت میتونید گریل رویکی دودقیقه روشن کنید.فقط برای زیبایی وگرنه پخت کافی است.
🎀🎀🎀🎀🎀

نکته:ارد ذرت روحذف نکنید وگرنه بیسکویت خشکی خواهید داشت.
زیاد ضخیم قالب نزنید چون کمی پف می کند.
♥️♥️♥️♥️
با عشق بپزید ونوش جان کنید
 بهترین طعمش همون عشقیست که هنگام پختن بهش میدید.
🥀🥀🥀🥀
#کانال آشپزی خانم پز # 
🎉🎉🎉
khanompaz@

کوکی قلبی رنگارنگ عشقولانه

#کوکی_قلبی_رنگارنگ_خانم_پز
#بیسکویت_عشقولانه💝
💜💙💛🧡❤
تجربه شده وترجمه شده #کلیپ البته رنگهای خوراکی ایران به کیفیت خارجیا نیست.وبعد پخت کمرنگترمیشن... اما ایده جالبی بود.🌈

مواد لازم 
پور قند ۱۰۰گرم
کره ۱۲۰گرم
آرد سفید ۲۲۰گرم
آرد ذرت دلخواه ۱ق غ
زرده تخم مرغ ۲عدد
وانیل نصف ق چ
پودر هل ۱ق چ
ترافل به میزان لازم
رنگ غذا سه رنگ زرد آبی قرمز
💜💙💚💛🧡❤
طرز تهیه؛
ابتدا کره به دمای محیط رسیده را با پودر قند هم میزنیم بعدزرده تخم مرغ ووانیل را اضافه کرده ودودقیقه هم میزنیم تا کرم رنگ شود بعد آرد را روی ان الک کرده تا خمیر نرمی بدست بیاد کم کم اضافه کنید خمیرخشک نشود اگر سفت شد کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید. خمیر را زیاد ورز ندهید.
بعد نصف خمیر را با ۶قسمت تقسیم وهرکدام رایک رنگ کنید. 
بعد هرکدام را باوردنه باز کرده وروی هم قرار دهید بینشان با برس مرطوب بکشید تاکاملا بهم بچسبند.(که من باسفیده تخم مرغ مرطوب کردم)میتوانید 
بعد به صورت افقی برش داده وبا قالب قلبی قالب بزنید ودوباره  قالبهای قلبی را روی هم قرار داده ودورش خمیر سفید میگیریم که بصورت استوانه ای درمی آید واونو در ترافل میغلطانیم.(که کمی ترتیب اندازه مشکل است وبه نظرمن بهتراست دانه دانه دورش را بانواری از خمیر سفید بپوشانیم که راحتتره)
بهتره کمی درفریزر یا یخچال بذاریم چون خمیر زیاد ورز میخوره ممکنه به روغن بیفته.بعداز نیم ساعت اونو از یخچال بیرون اورده وبه قطر نیم سانت برش میدیم. ودر فر ۱۶۵درجه به مدت ۲۰دقیقه میپزیم تازیرش طلایی شود.
نکته👇👇👇
این کوکی خیلی زمان میبره میتونید به جای چند رنگ فقط قرمز رنگ کنید وبا راحتی اونو لوله کرده ودورش خمیر سفید بگیرید وبعد برش داده بادست به شکل قلب دربیارید به نظرمن راحتتر هست..

چون چند رنگ نیاز به مهارت فراوان داره بعد پوشش گرفتن باکمترین تکان حالت رنگها بهم میریزه.

ترکیب رنگها💜🧡💛💚💙
برای رنگ کردن خمیراز مخلوط قرمز وزرد نارنجی بدست میاد واز مخلوط کردن آبی وقرمز رنگ بنفش
وزردوآبی رنگ سبز

این بیسکویت ترد وخوشمزه هست.
بپزید ونوش جان کنید.
💜💙💚💛🧡❤
کامتون همیشه شیرین.😋
تجربه های جدید با کانال خانم پز👇👇
Sapp.ir/khanompaz
💜💙💚💛🧡❤💝
t.me/khanompazz
🥀💝🥀💝🥀💝🥀

بیسکویت ساده

#بیسکویت_ساده🍪
آرد سفید ۱۵۰گرم
آرد ذرت ۲۵گرم
پودر قند۵۰گرم
کره ۱۱۵گرم
وانیل وپودرهل کمی
طرز تهیه؛♨️
ابتدا تمام مواد خشک را باهم مخلوط کرده و الک میکنیم 
بعد کره را کم کم اضافه کرده تاخمیرسفت ویکدستی بدست بیاد 
روی سطح صافی بین دوتانایلون باوردنه باز کنید وبا قطر نیم سانت قالب بزنید اگر قالب نداشتید 
باکمی کاکائو یا رنگ غذا دورنگ کنید ودوتا خمیر را روی هم قرار داده ورول کنید وبعد برش بزنید .
ویا دایره کوچکی برداشته وباچنگال یک گوشه آنرا بفشارید در فر۱۸۰درجه بین ۱۰تا۱۲دقیقه بپزید تازیرش طلایی بشه.
نوش جان😋
نکته❤
آرد ذرت قابل حذف هست.

کانال ما قطعا بهترینه👌
چون شماعضوش هستید💓
کلیک کنید👇👇👇👇
Sapp.ir/khanompaz
♨️🌻♨️🌻♨️🌻♨️🌻

بیسکویت پتی بور خانگی

#بیسکویت_پتی_بور_خانگی
#بیسکویت_بادام_خانم_پز

 

فوووووق خوشمزه😍😋 
۵ستاره یادداشت لازم📝
مناسب کودکان عصرانه وانواع دسرهای بیسکویتی😋 
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
مواد لازم؛
آردگندم ۲۲۰گرم
آردذرت ۸۰گرم
تخم مرغ ۱عدد
پودرقند۱۵۰گرم
پودربادام ۵۰گرم
کره یا روغن جامد۲۰۰گرم
عسل ۱ق م
وانیل نصف ق چ
بکینگ پودر نصف ق چ
❤💛❤💛❤💛❤💛❤
طرزتهیه؛
ابتدا کره رااز یخچال بیرون بیارید تا به دمای محیط برسه ونرم بشه.
سپس همراه وانیل وپودرقند باهمزن برقی هم بزنید تا پوک وسفیدبشه.بعدتخم مرغ وعسل را مخلوط کرده ودوباره یکی دودقیقه هم میزنیم .سپس پودر بادام را اضافه کرده هم میزنیم ودرآخرآرد وآرد ذرت وبکینگ پودر ونمک را مخلوط وبه مایه شیرینی مون اضافه میکنیم.
آردرا درچندنوبت اضافه کنید چون ممکنه کمتر یا بیشتر نیاز بشه. وقتی خمیر نرم ویکدستی شد اونو یک ساعت یا بیشتر دریخچال میذاریم .

🚫🔴(نکته مهم دربیسکویتها اینکه که نباید بعداضافه کردن آرد زیادورز داد وگرنه به روغن میفته.
وبیسکویتمون رنگ دلخواه را نخواهد داشت.)

میتونید فورا هم بپزید برای قالب زدن خمیر را بین دونایلون با وردنه به قطر ۴میلیمتر بازکرده وبا ته لیوان یا قالبای مخصوص قالب بزنید.

اگر خمیر به قالبتون چسبید کمی آرد به قالبتون بزنید.
وبعد با کمی فاصله در سینی بچینید ودرفر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۲۰دقیقه تا نیم ساعت بپزید.وقتی زیرش طلایی شد بیسکویت ما پخته.
اونواز فرخارج کنید کمی که سردشد به راحتی از قالب جدا میشه.

👈برای بیسکویت شکلاتی کمی به خمیر پودرکاکائو اضافه کنید.
👈اگربادام وعسل نداشتید میتونید حذف کنید
❤اگر خمیرتون زیاد شد یازمان پخت نداشتید.نگران نباشید میتونیداونو فریز کنید وهروقت خواستید بپزید. 
نوش جان

خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇👇
بهترین کلاس آشپزی رایگان👌درسروش وتلگرام
Khanompaz
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

شیرینی مربایی، بیسکویت

🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
#بیسکویت_خانم_پز
#شیرینی_خشک
#شیرینی_مربایی
تردوخوشمزه👌
💯💯
بااین دستور عااااالی هم #شیرینی میتونید بپزید هم #بیسکویت فقط با تغییر شکل قالبتون...به همین راحتی...

مواد لازم؛
زرده تخم مرغ 2 عدد
پودر قند ۱۲۰گرم ۳/۴لیوان
آرد سفید۳۵۰گرم معادل ۲.۵لیوان
آرد ذرت ۲۰گرم معادل یک قاشق غ
ماست یا شیر 50 گرم
روغن جامد یا کره 180 گرم
هل ساییده 1 قاشق سوپ خوری
عسل یک قاشق یا شربت غلیظ
بکینگ پودر ۱قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چ
نمک ۱پانچ(نوک انگشت)
مارمالاد یا مربا به میزان لازم
💯💯💯💯💯
طرز تهیه؛♨️
اول از همه مواد را از یخچال درآورده وبه دمای محیط می رسانیم.
بعد آرد وبکینگ پودر وپودر هل وآرد ذرت را باهم الک کرده کنار میگذاریم.
درظرفی روغن یا کره را ریخته و پودر قند را اضافه می کنیم و کمی با همزن می زنیم تا کرم رنگ شود .بعد زرده ها ووانیل را اضافه می کنیم و باهمزن میزنیم.تا سفیدوکشدار شود.
بعد ماست وشربت را اضافه میکنیم ودرحدمخلوط شدن میزنیم.
ودر آخرآرد و مواد خشک را اضافه می کنیم و با دست مخلوط می کنیم.تاخمیر نرمی بدست آیدنباید به روغن بیفته فقط درحد مخلوط شدن.

سپس بهتره ۱ساعت یا بیشترخمیر را در یخچال استراحت دهیم.
و بعد آن را با وردنه بین دوتا پلاستیک به ضخامت نیم سانت باز کرده و به شکل های دلخواه قالب می زنیم ودرسینی فربا کمی فاصله می چینیم.
ودر فر 175 درجه به مدت تقریبا 12 تا 15 دقیقه بستگی به فرتون داره قرار می دهیم تازمانی که زیرشون طلایی بشه.وروش هم خمیری نباشه.
♻️🔅♻️🔅♻️🔅♻️
نکات پخت✔♻️
⬅️این بیسکویت رومیتونید مانند شیرینی مربایی قالب زده وبینش مربا بذارید ویا قسمتی از خمیر را کاکائویی کرده وبیسکویت دورنگ داشته باشید.

🔷️🔶️🔹️آرد ذرت وعسل رومیتونید حذف کنید من برای لطافت بیشتر اضافه کردم.

این بیسکویت طعم بسیار عااالیی داره حتما امتحان کنید.
نکته مهم🔴🔶️🔴 در پخت بیسکویتها #دقت دراندازه ها و #ترتیب مخلوط کردن هست.واینکه مواد را جایگزین نکنید.🔸️
من تواین بیسکویت از شیر وکره گیاهی مارگارین استفاده کردم.
کامتون همیشه شیرین😊
کانال خانم پز با تمام فوت وفن آشپزی درخدمت شماست.👇
Sapp.ir/khanompaz
🍪🍭🍪🍭🍪🍭🍪

شیرینی نان چای قزوین

شیرینی#نان_چای_قزوین
شیرینی خشک 
موادلازم؛
زرده تخم مرغ 2 عدد
آرد شیرینی پزی 375 گرم
ماست 50 گرم
روغن جامد یا کره 180 گرم
هل ساییده 1 قاشق سوپ خوری
پودر قند 120 گرم
یک قاشق عسل
بکینگ پودر۱ق م
مواد رویه :
تخم مرغ 1 عدد
زعفران دم کرده 1قاشق چای خوری
ماست 1 قاشق غذاخوری
کنجد 50 گرم
آرد 1 قاشق چای خوری
💝⚘💝⚘💝⚘💝
طرز تهیه؛
ابتدا روغن یا کره(به دمای محیط رسیده) را در ظرف ریخته و پودر قند را اضافه می کنیم و کمی با هم زن می زنیم تا کرم رنگ شود.
بعد زرده ها را اضافه می کنیم و باهم زن میزنیم.
آرد و مواد خشک را اضافه می کنیم (آرد+بکینگ پودر+ هل ساییده شده) و بعد ماست را اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم.
3 تا 4 ساعت در یخچال استراحت می دهیم و بعد آن را به ضخامت نیم سانت باز کرده و به شکل های دلخواه قالب می زنیم
سپس از مواد رویه با قلمو روی شیرینی ها می مالیم و در فر 175 درجه به مدت 12 تا 15 دقیقه قرار می دهیم 
همه مواد رویه را باهم مخلوط کرده و به عنوان رومال شیرینی استفاده می کنیم و در فر قرار می دهیم این شیرینی طعم بسیار خوبی دارد.ومیتوانید عصرانه همراه چای میل بفرمایید.
این شیرینی خشک هست وماندگاری طولانی بدون یخچال داره.
بپزید ونوش جان کنید
⚘💞⚘💞⚘💞⚘
برای پیوستن به کانال خانم پز درسروش کلیک کنید👇👇
Sapp.ir/khanompaz
💫💝💫💝💫💝💫

 

شیرینی نان قندی سبزوار

🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎
#شیرینی _نان_قندی_سبزوار
شیرینی_سنتی سبزوار برای عید
#شیرینی_خشک با ماندگاری زیاد
خوشمزه_مقوی
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
این شیرینی بسیار زیبا وخوش طعم هست وازاون شیرینیاهست که همیشه درخانه ماموجود است.😋
میتونید شکل بیسکویت قالب بزنید یا شیرینی..
💗💗💗💗
مواد لازم ؛
آردسفید۷۰۰گرم    
آردبرنج ۶۰۰گرم                
پودرشکریاقند۶۰۰گرم
روغن صاف قنادی یاجامد یاکره گیاهی۶۰۰گرم
تخم مرغ ۶عدد
وانیل 1ق چایخوری
هل ساییده الک شده 2قاشق مرباخوری
بکینگ پودرخیلی کم 1قاشق چایخوری
💟💟💟💟
طرزتهیه؛
1_ابتدا روغن وپودرقند راباهم می زنیم تا سفید وپوک شود.
بعد کم کم تخم مرغها را اضافه میکنیم وهم میزیم تا سفید رنگ شود.

2_آردهاراباهم مخلوط والک می کنیم و پودر هل وانیل وبکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم

3-مخلوط آردهارابه مایع تخم مرغ وروغن  اضافه 
می کنیم تا خمیر نرمی بدست آید.
فقط درحد مخلوط شدن هم میزنیم خمر نباید به روغن بیفتد.ممکن است آردکمتریابیشترمصرف شود بستگی به آرد دارد 
اگر سفت شد کمی گلاب یاشیر اضافه کنید (البته شیر وگلاب شیرینی را شکننده تر میکند کم استفاده شود.) اگرشل شد بماند خوب میشود.
خمیرباید دردست راحت گلوله شود.

4_خمیررا12ساعت درجای خنکی استراحت میدهیم خمیر حتما باید  بماند چون آرد برنج دارد.

5-کمی از خمیررامیتوان با مخلوط کردن زعفران کاکائو ورنگ غذا رنگی کرد واز آن برای تزئین استفاده کرد.
💕💕💕💕💕
بعداز 12ساعت یابیشتر خمیررا باوردنه بازکرده و3میلیمتری قالب میزنیم .وروی آن راباترافل پودرپسته و...تزیین میکنیم
♤♤♤♤♧♧♧♧♧♡♡♡
 🍃ویابه اندازه یک فندق ازآن برداشته وروی آن مهرمی زنیم
🍃اگرمهروقالب نداشتیم میتوان یک گلوله ازآن برداشت با #کارد روی آن خطوط #عمودی وافقی ایجاد کرد .
🍃سینی فر نیاز به چرب شدن ندارد با کمی فاصله شیرینیها را میچینیم .

سپس در فر150درجه 15 تا ۲۰دقیقه می پزیم
این شیرینی گرمای زیادی نمیخواهد ورنگ آن نباید قهوه ای شود همین که زیرش طلایی شود پخته است.
بعداز سرد شدن میتواند درظرف دردار به مدت ۳ماه بدون یخچال آنرا نگهدارید ویا برای تازه ماندن فریز کنید ومدت بیشتری نگهدارید.
نوووش جان
🎯🍃🎯🍃🎯🍃🎯🍃🎯
🍏تست گرمای فر برای بیسکویتها🍎
کلا برای بیسکویتها دما فر باید طوری باشد که اگر دست را داخل فر کردید وتا ۱۰شمردید دستتان نسوزد اگر دستتان سوخت فر #داغتراست واگر زیاد گرما احساس نکردید فر #سرداست.
💗💗💗💗💗
توضیحات اضافه📿
شیرینی قندی آردبرنج ندارد باآرد برنج فقط مخصوص #سبزوار است.
🏵اگر خسته شدید میتوان خمیر را میتوان فریز کرد ودرزمان مناسب پخت.
کامتون همیشه شیرین😊

خانم پزدنیایی از خوشمزه هااا😋👇👇
Sapp.ir/khanompaz
🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎

شیرینی melting_ moment

#شیرینی_لطیف👈 melting  moment

#مناسب_عید
لطیف ودرجا تودهن آب شو

مواد لازم:

آرد: 200 گرم

نشاسته ذرت: 60 گرم

نمک: یک چهارم قاشق چای خوری

پودر شکر: 40 گرم

کره: 227 گرم

وانیل شکری: 2 قاشق چای خوری
 

طرز تهیه:

1. کره به دمای محیط رسیده رابه مدت 30 ثانیه با همزن برقی بزنید تا باز شود. سپس پودر شکر و وانیل شکری را اضافه کرده و به مدت دو دقیقه آنرا با کره بزنید تا خوب ترکیب شوند.


2. آرد، نمک و نشاسته ذرت را باهم مخلوط و الک کنید. مواد خشک رابه سایر مواد اضافه کنید و با دور کُند همزن بزنید. به محض این‌که مواد با یک دیگر ترکیب شدند، همزن را خاموش کنید.

3. خمیر رابه مدت یک ساعت در کیسه فریزر ودر یخچال قرار دهید تا استراحت کند. پس ازآن فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. از خمیر به اندازه 10 گرم برداشته و مابین دو دست گرد کنید و با فاصله بر روی سینی فر قرار دهید.

4. به کمک سر چنگال و فشردن آن بر روی خمیر، شیارهایی را بر روی کوکی ایجاد کنید. سینی فر رابه مدت تقریبی 10 تا 12 دقیقه درون فر بگذارید تا کوکی ها بپزد.

 

5. بعد از اتمام پخت اجازه دهید کوکی ها کاملا درون سینی فر خنک شوند و سپس آن ها رابه ظرف اصلی انتقال دهید. می توانید در صورت تمایل مقداری پودر شکر را روی کوکی ها الک کنید.

نکته:

1. به این دلیل این کوکی را melting moment مینامند که وجود نشاسته ذرت در آن سبب لطافت بی نظیری می‌شود، به طوری‌كه به اسانی در دهان آب میشود.

2. این کوکی بدلیل نداشتن تخم مرغ از ماندگاری بالایی برخوردار است.

3. خمیر این کوکی را می توانید به مدت یک ماه درون محفظه پلاستیکی ودر فریزر نگه داری کنید.


خانم پز دنیای خوشمزه آسان👇👇
@khanompazz

شیرینی لطیفه

#شیرینی_لطیفه
#بیسکویت_لیدی_فنگر
شیرینی تر
بااین مقدارتقریبا ۳۶عدد شیرینی متوسط خواهید داشت که بعد خامه کشی میشه ۱۸عدد
بسیار خوشمزه ونرم ولطیف هست.

مواد لازم؛
تخم مرغ ۴عدد
شکر ۱۰۰گرم
آردسفید ۱۳۵گرم( من ۲۰گرمش رونشاسته ذرت زدم)
وانیل نصف ق چ
بکینگ پودرنصف ق چ
نمک نوک انگشت
پودر قند دوقاشق برای الک روی شیرینی
خامه قنادی همزده به میزان لازم.

طرز تهیه؛
ابتدا آردونشاسته ذرت وبکینگ پودرونمک را باهم الک میکنیم وکنار میذاریم.
زرده وسفیده تخم مرغ رواز هم جدا میکنیم.

سفیده های تخم مرغ را باهمزن میزنیم کمی که پف کرد ۵۰گرم از شکر را اضافه میکنیم وهم میزنیم تا از ظرف نریزه وکاملا پف کنه.میذاریم یخچال.
وبعد زرده وانیل و۵۰گرم دیگر شکر روباهم میزنیم تا سفید وکشدارشود.
همزن را کنار گذاشته وبا لیسک کمی از سفیده را به صورت دورانی مخلوط میکنیم وکمی آرد الک میکنیم وهمینطور کمی سفیده ودوباره آرد تا مواد تمام شود.

فقط به یک طرف هم بزنید که پفش نخوابه.
بعد در سینی فر کاغذ روغنی انداخته ومواد را داخل قیف بدون ماسوره ریخته وبه صورت دایره های کوچک با فاصله در سینی بریزید.

میتونید با قالب گرد پشت کاغذ روغنی با خودکار دایره بکشیدوبعد داخلش روپرکنید. تاهم اندازه بشه.بعد روی شیرینیها پودرقند الک کنید.

سپس درفراز قبل گرم شده با دمای ۲۰۰درجه ۱۰تا ۱۲دقیقه بپزید.

زیرش که کمی طلایی شد بردارید وخنک که شد
شیرینیها روجفت کنبد وبینش خامه بزنید.
مواد این شیرینی با بیسکویت لیدی فنگر یکی هست فقط به جای دایره به صورت باریک وخطی روی کاغذ روغنی بکشید.
به همین آسونی به همین خوشمزگی.

من ازپودرخامه استفاده کردم 👇
که با ۵۰گرم پودرخامه ۱۰۰گرم پودر قند و۴۵گرم گلاب ونصف لیوان شیر وکمی وانیل را مخلوط وروی یخ ۱۵دقیقه هم زدم .۲۵۰گرم شد که زیاد بود فکر کنم ۱۰۰گرم خامه قنادی برای این مقدار کافی باشه.البته من کم خامه زدم.
باخانم پز همراه باشید
Sapp.ir/khanompaz