کیک ویکتوریا
این دستور تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا بر اساس روش سرآشپزهای قناد در کاخ باکینگهام است.
#کیک_اسفنجی_ویکتوریا
#کیک_اسفنجی_به_روش_آشپز_ملکه_انگلیس
مواد لازم برای کیک:
۳ عدد تخممرغ
۱۵۰ گرم شکر
۱۵۰ گرم کره بدون نمک
۱۵۰ گرم آرد قنادی
نصف قاشق چایخوری وانیل
مربا (توتفرنگی یا تمشک)
موادلازم برای خامه( کرم کره ای، باترکریم) :
۱۵۰ گرم کره نرمشده بدون نمک
۲۲۰ گرم پودر شکر
یکسوم قاشق چایخوری وانیل
طرز تهیه #کیک_اسفنجی:
فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) تنظیم کرده و از قبل روشن کنید.
دو قالب هشت اینچی( 20سانتی) کیک را روغنمال کنید. اگر فقط یک قالب دارید میتوانید یک کیک بپزید و بعد آن را به دو لایه تقسیم کنید.
شکر، وانیل و کره را هم بزنید تا نرم و سبک شود. هم میتوانید با قاشق چوبی و دست آنها را هم بزنید و هم میتوانید از همزن برقی استفاده کنید.
تخممرغها را جداگانه هم بزنید.
تخممرغهای زدهشده را بهتدریج به ترکیب کره اضافه کنید. کمکم اضافه کنید تا مواد به هم نچسبد.
آرد را الک کرده و بهآرامی به ترکیب بیفزایید.
ترکیب را به شکل مساوی در دو قالب بریزید و در طبقه وسط فر داغ، برای ۲۰ دقیقه بپزید، تا رنگ کیک طلایی مایل به قهوهای شود.
پس از ۲۰ دقیقه، با فرو کردن یک سیخ از پخته شدن کامل کیک مطمئن شوید. اگر کیک به سیخ نچسبد، آماده است.
کیکها را از قالب خارج کرده و بگذارید خنک شود.
#برای_خامه
کره نرمشده، وانیل (یا اسانس وانیل) و شکر الکشده را هم بزنید.
#برای_سرهم_کردن_کیک:
کیک ها باید حتما کاملا خنک شوند، سپس لایهای از مربا را روی سطح یکی از کیکها بمالید.
لایه ضخیمی از کرم کرهای را روی مربا قرار دهید. در صورت تمایل، میتوانید اول کرم کرهای را بمالید و بعد مربا.
پس از پخش کرم و مربا روی یکی از کیکها، کیک دوم را بهآرامی روی آن قرار داده و آهسته فشار دهید.
طبق پیشنهاد سرآشپز قنادی کاخ باکینگهام، رویش پودر شکر الک کنید و با یک فنجان چای تازه سرو کنید.
نوش جان
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇👇
@khanompaz
+ نوشته شده در جمعه بیستم تیر ۱۳۹۹ ساعت 19:1 توسط خانم پز
|