کیک خیس کاراملی


#کیک_خیس_کاراملی
شکر یک پیمانه سرخالی
شیر یک پیمانه
روغن ما‌یع یک پیمانه سرخالی
پودر کرم کارامل یک بسته
تخم مرغ سه عدد
آرد یک ونیم پیمانه
بکینگ پودریک قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چایخوری

✍طرز تهیه: 
شکر و شیر و روغن را مخلوط کرده یک دقیقه با همزن میزنیم میزنیم بعد پودر کرم کارامل رو میریزیم ویک دقیقه میزنیم حالا یک لیوان از این مواد رو برداشته میزارم کنار بعد تخم مرغ ها رویکی یکی اضافه میکنیم ومیزنیم وبعد وانیل میریزیم ودرآخرکار مخلوط آردوبکینگ پودر رو در دو مرحله اضافه وبالیسک به هم میزنیم خمیررادرقالبی که کاغذ روغنی انداخته میریزیم ودر فری که بادمای ۱۸۰درجه ازقبل گرم شده میگزاریم مدت پخت هم چهل وپنج دقیقه تا ۱ ساعت  است بستگی به فرشماداردبعدازاینکه کیک روبیرون آوردیم وخنک شد برش زده یا سوراخهای ایجاد میکنیم و اون لیوان سس راکه داشتیم روکیک میریزیم سه الی چهار ساعت و درمحیط بمونه  تا سس به خورد کیک بره
نوش جانتون


خانم پز
@khanompaz
@khanompaz1

شیرینی اسلایس آلبالو

#اسلایس_میوه
#اسلایس_آلبالو🍒
#اسلایس_گیلاس
#اسلایس_توت_فرنگی
#شیرینی
یه خوشمزه آسون باطعم عالی میوه🍒 شبیه #شیرینی_سوئیسی اما اسونتروکم موادتر باهرمیوه یا مارمالاد میتونید بپزید.

موادلازم؛برای خمیربیسکویتی

آرد۲پیمانه
پودرقند یاشکردانه ریز ۳/۴پیمانه
کره یامارگارین ۱۲۰گرم ( یاروغن جامد خانگی۱۰۰گرم من روغن زردگاوی زدم)
وانیل نصف ق چ
#موادمیانی
آلبالو🍒گیلاس یاتوت فرنگی یاهرمیوه ای۱/۵تا۲ پیمانه
شکر۲ق غ
نشاسته ذرت ۱ق غ سرپر

طرزپخت؛
برای مواد میانی ابتداهسته آلبالورا گرفته وباشکرونشاسته ذرت مخلوط کرده وکنار بذارید.(من از البالو فریز شده استفاده کردم میتونیداز مربا یامارمالاد هم استفاده کنید)

بعدآردوانیل و شکر روباهم مخلوط کرده سپس کره سرد خردشده روبهش اضافه میکنیم( من ۱۰۰گرم روغن زردگاوی زدم) وباپشت چنگال وسپس دست مخلوط کرده تا شبیه شن ریزه بشه.
بعددوسوم مواد روته قالب ۲۰در۳۰ریخته وخوب فشرده میکنیم وهشت دقیقه درفر۱۸۰درجه میپزیم تا کمی نیم پزبشه.
بعدبیرون اورده کمی که خنک شد موادمیانی روروش پخش کنید.ویک سوم باقی خمیر رو روی میوه ها بادست به اندازه های کوچک نامساوی بریزید. ودرفر۱۸۰درجه بپزید تا لبه اسلایسها طلایی بشه حدود ۳۵دقیقه.
بعدپخت بذارید کامل خنک بشه وبه سایز دلخواه برش بزنید.
نوش جان

❤🍃❤🍃❤🍃❤🍃❤
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان
مارا درایتا باصلواتی همراهی کنید👇👇

@khanompaz
@khanompaz1

کیک البالو🍒

#کیک_آلبالو🍒🎂
یه #کیک خوشمزه میوه ای وملس دستوراز برنامه به خانه برمیگردیم.که براتون بانکات اضافی تایپ کردم.امیدوارم مفیدباشه.

موادلازم؛
🍒آرد۲۵۰گرم 
🍒تخم مرغ ۲عدد
🍒شکر ۱۵۰گرم
🍒کره ۱۵۰گرم
🍒آب البالو نصف پیمانه
🍒آلبالو بدون هسته ۲۵۰گرم
🍒بکینگ پودر۱ق م
🍒وانیل نصف ق چ

طرزپخت؛🎂
ابتدا کره وشکر ووانیل را باهمزن میزنیم سپس تخم مرغها رایکی یکی اضافه کرده هم میزنیم.بعد نصف اب البالو را اضافه کرده درحدمخلوط شدن میزنیم همزن راکنار گذاشته وبکینگ پودروارد را باهم الک الک کرده وکم کم به مواد اضافه میکنیم وبه ارامی مخلوط میکنیم.
دراخر بقیه آب البالو را اضافه کرده وفقط درحد مخلوط شدن هم میزنیم. مایع کیک را درقالب۲۰سانتی چرب شده ریخته وصاف میکنیم وروش آلبالوها را میچینیم (باپف کیک البالوها به داخل کیک میرن.)سپس درفر۱۸۰درجه ۳۵تا۴۰دقیقه میپزیم.میتونید درقابلمه بادمکنی وشعله ملایم هم بپزید.

🎂🍒🍃🍒🍃🍒🍃🍒🍃🎂

🍒#نکته ها👇🍒🎂

🍒میتونید به جای اب آلبالو از شیریا ماست استفاده کنید.
🍒میتونید این کیک را اسلایسی هم بپزید برای اینکار درقالب مستطیلی ۲۵در۲۵بریزید.

🍒البالوهای روشسته وخشک کنید هنگام ریختن روی کیک خیس نباشند.

🍒🍓بااین دستورمیتونید کیکهای میوه های دیگر چون توت فرنگی وگیلاس و...روهم بپزید.

🍒میتونید البالوها را درشکر غلطانده وروی کیک بچینید.

🍒مقدار البالو ها سلیقه ای هست میتونید کمتریا بیشتر بریزید.

🍒اگر میخواهید کل کیکتون البالو داشته باشد میتونید انرا خردکنید وبه مواد کیک بزنید.تا ته نشین نشود.ویا البالوها را درآرد بغلطانید.

🍒این کیک راشکلاتی هم میتوانید بپزید فقط یکی دوقاشق ازارد برداشته وجاش کاکائو اضافه کنید.

🍒🎂🍒🎂🍒🎂🍒🎂🍒

#کپی با ذکر #صلوات آزاداست 

خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇
Eitaa.com/khanompaz

کیک اسفنجی ویکتوریا

کیک ویکتوریا

این دستور تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا بر اساس روش سرآشپزهای قناد در کاخ باکینگهام است.

#کیک_اسفنجی_ویکتوریا
#کیک_اسفنجی_به_روش_آشپز_ملکه_انگلیس

مواد لازم برای کیک:‌

۳ عدد تخم‌مرغ
۱۵۰ گرم شکر 
۱۵۰ گرم کره بدون نمک
۱۵۰ گرم آرد قنادی
نصف قاشق چایخوری وانیل
مربا (توت‌فرنگی یا تمشک) 

موادلازم برای خامه( کرم کره ای، باترکریم) : 

۱۵۰ گرم کره نرم‌شده بدون نمک 
۲۲۰ گرم پودر شکر
یک‌سوم قاشق چایخوری وانیل 

طرز تهیه #کیک_اسفنجی:‌

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) تنظیم کرده و از قبل روشن کنید.

دو قالب هشت اینچی( 20سانتی) کیک را روغن‌مال کنید. اگر فقط یک قالب دارید می‌توانید یک کیک بپزید و بعد آن را به دو لایه تقسیم کنید.

شکر، وانیل و کره را هم بزنید تا نرم و سبک شود. هم می‌توانید با قاشق چوبی و دست آنها را هم بزنید و هم می‌توانید از هم‌زن برقی استفاده کنید.

تخم‌مرغ‌ها را جداگانه هم بزنید.

تخم‌مرغ‌های زده‌شده را به‌تدریج به ترکیب کره اضافه کنید. کم‌کم اضافه کنید تا مواد به هم نچسبد. 

آرد را الک کرده و به‌آرامی به ترکیب بیفزایید.

ترکیب را به شکل مساوی در دو قالب بریزید و در طبقه وسط فر داغ، برای ۲۰ دقیقه بپزید، تا رنگ کیک‌ طلایی مایل به قهوه‌ای شود.

پس از ۲۰ دقیقه، با فرو کردن یک سیخ از پخته ‌شدن کامل کیک مطمئن شوید. اگر کیک به سیخ نچسبد، آماده است. 
کیک‌ها را از قالب خارج کرده و بگذارید خنک شود. 


#برای_خامه
کره نرم‌شده، وانیل (یا اسانس وانیل) و شکر الک‌شده را هم بزنید. 

#برای_سرهم_کردن_کیک:‌

کیک ها باید حتما کاملا خنک شوند، سپس لایه‌ای از مربا را روی سطح یکی از کیک‌ها بمالید.

لایه ضخیمی از کرم کره‌ای را روی مربا قرار دهید. در صورت تمایل، می‌توانید اول کرم کره‌ای را بمالید و بعد مربا. 

پس از پخش کرم و مربا روی یکی از کیک‌ها، کیک دوم را به‌آرامی روی آن قرار داده و آهسته فشار دهید. 

طبق پیشنهاد سرآشپز قنادی کاخ باکینگهام، رویش پودر شکر الک کنید و با یک فنجان چای تازه سرو کنید. 
نوش جان

خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇👇
@khanompaz

کیک لیمو🍋

کیک لیمو🍋

#کیک_لیمو🍋خانم پز
یه #کیک عالی بابافی نرم وپنبه ای
اسون عاالی😋(بدون طعم ترشی)

مواد دستوردوبرابر بود وبه لیوان که من مواد رونصف کردم وهم به وزن وهم به لیوان دسته دار فرانسوی براتون نوشتم.امیدوارم بپزیدوخوشتون بیاد.
🎂🍋🎂🍋🎂🍋🎂🍋🎂🍋🎂
📝یادداشت لازم👌
مواد لازم:
شیر ۱۲۰گرم 🍋نصف لیوان
تخم مرغ متوسط ۲عدد
شکر۱۵۰گرم🍋 یک لیوان سرخالی
آبلیمو ۴۰گرم🍋 یک پنجم لیوان ( من ابلیمو🍋 طبیعی زدم )
کره اب شده ۱۰۰گرم 🍋نصف لیوان
آرد ۲لیوان🍋 ۲۳۰گرم ( اردمن خیلی سبک بوداگر اردتون سنگینه یک ونیم لیوان)
بکینگ پودر۱ق م
وانیل نصف ق چ
🎂🍋🎂🍋🎂🍋🎂🍋🎂
طرزتهیه؛
ابتدا مواد روبه دمای محیط برسونید.سرد نباشه.
آردوبکینگ پودرروسه بارالک کنید تاکاملا هوادهی بشه.وکناربذارید.

شیرروبهتره بذارید ولرم بشه بعدآبلیمو کره ذوب شده شکروتخم مرغ روبهش اضافه کرده باهمزن یکی دقیقه بزنید.
سپس ارد رواضافه کرده وبا دور کند همزن درحد مخلوط شدن بزنید.
سپس قالب راچرب کرده موادرا داخل قالب بریزیدچندبارقالب رابه زمین بکوبید تاهواش خارج بشه سپس درفر گرم شده بادرجه ۱۸۰ بذارید ۴۰تا ۴۵دقیقه بپزه.بستگی به فرتون ممکنه زودترتا دیرتر بپزه بعد۲۰دقیقه چک کنید.
وقتی احساس کردید پخته باخلال چک کنیداگر مواد به خلال نچسبید کیکتون پخته.قالب رو روی پارچه مرطوب یا جای خیس بذارید که براحتی وسریعتر کیک از قالب جدابشه.
🧡💛💚💙
#موادروی_کیک🍋
برای #تزیین روش من از یک لیوان شیر یک قاشق نشاسته ذرت اردهم میتونید بزنید کمی گلاب ویک قاشق خامه صبحانه ودوسه قاشق شکر استفاده کردم وهمه روباهم مخلوط کرده گذاشتم تا غلیظ بشه بعد همونطور گرم روی کیک ریختم.(اگرسردبشه میبنده و روون نیست) وروش ترافل وپودرگل محمدی پاشیدم.

این کیک بسیار لطیف وخوشمزه هست اگر همزن ندارید میتونید مواد مایع روداخل #مخلوط کن بریزید وسپس درکاسه ای ریخته ارد رواضافه کنید وباقاشق مخلوط کنید.
این کیک شبیه کیک #شیرداغ هست اما بافتی نرمترولطیفتر😋.
نوش جان عزیزانی که میپزن👌

سلامتی همه ملت عزیز ایرانمون #صلوات
باخانم پز درایتا کامتون همیشه شیرین👇👇👇
@khanompaz
@khanompaz1
شیرینی خانم پز👆👆👆👆

استانداردنذری

🌙🌒استاندارد #نذری به #تعداد100 

🌹🌹🌹
🍲 #آش_رشته_نذری(برای100نفر)

مواد لازم:
لوبیا قرمز 1ونیم کیلو گرم
عدس 2ونیم کیلوگرم
نخود 1ونیم کیلو 
لوبیا چیتی 250 گرم
پیاز 5کیلو
سیر 2کیلو 
سبزی آش 15 تا20کیلو
(تره 4کیلو.شوید2ونیم کیلو.گشنیز 2کیلو.شنبلیله نیم کیلو.جعفری 5کیلو.برگ چغندر3کیلو)
کشک 2کیلوگرم یا بیشتر
رشته مخصوص آش 6کیلویا بیشتر(بستگی به نوع وانداره رشته داره)
نعناداغ به میزان لازم
زرد چوبه فلفل نمک مقداری
روغن به میزان لازم

🌹🌹 #شله_زردنذری(برای 100نفر )
مواد لازم:
برنج نیم دانه 3کیلو
شکر  5تا6کیلو
زعفران 1ونیم مثقال
گلاب 4-5پ 
دانه هل 1/4پ
کره 300گرم
پودردارچین برای تزئین دلخواه
مغز خلال بادام600-700گرم
🌹🌹🌹
🥠 #حلوای_مجلسی(برای 100 نفر) 

مواد لازم:
آرد گندم700 گرم
آرد برنج 300 گرم
کره 300 گرم
روغن  250 گرم
هل ساییده شده 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت حلوا
شکر  800 گرم
آب 2 پیمانه
گلاب 1 پیمانه
زعفران ساییده شده 2 قاشق چایخوری

💐💫💐💫💐💫💐💫
خانم پز 
#صلوات

فاج ارده عسل

فاج ارده عسل

#فاج_ارده_عسل🍯🍫
یه خوشمزه آسان ومقوی با اَرده وعسل

🍯🍫🍯🍫🍯🍫🍯🍫🍯

۱پیمانه اَرده(ارده کنجد) ویک پیمانه عسل رو مخلوط کرده روی شعله میذاریم  وهم میزنیم همین که از گوشه ها ریز قل زد گاز روخاموش کرده  کمی که از داغی افتاد توش مغزیجات دلخواه بریزید
 و توقالب شکلاتی یا یک ظرف شیشه ای بریزید تا ببنده .وبعد برش بدید.

👈نیاز به چرب کردن نداره مراقب باشید زیاد نجوشه همه روغنش خارج میشه. (بامواد کم امتحان کنید من با۳قاشق  ارده درست کردم) وتوقالب سیلیکونی شکلات ریختم.
جاتون خالی شبیه سوهان هست مزه اش😋😍

#خانم_پز

ترحلوا شیرازی

#ترحلوای_شیرازی 

مواد لازم برای۶ نفر
مواد اصلی   
نشاسته   ۱ پیمانه
آرد برنج   ۱/۲ پیمانه
شکر   ۲ پیمانه (خیلی شیرین دوست دارید ۳پیمانه بزنید)
شیر   ۵ پیمانه
آب   ۴ پیمانه
گلاب   ۱ پیمانه
زعفران    به مقدار لازم

طرز تهیه
۱- نشاسته را با آب مخلوط می‌کنیم تا حل بشه.آرد برنج را با شیرمخلوط می‌کنیم هر دو مخلوط را روی هم ریخته و از صافی رد می‌کنیم.
۲- بهتره که این حلوا تو ظرف تفلون یا چدن پخته بشه که به دیواره و کف نچسبه.حرارت مناسب برای تهیه این ترحلوا حرارت کم هست چون باید خامی آرد برنج کاملا گرفته بشه. 
۳- یک وقت حرارت را زیاد نکنید به این خیال که زودتر غلیظ بشه اصلا به طعمی که باید نمی‌رسید 
۴- مخلوط نشاسته و آرد برنج و آب و شیر را در قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار میدیم باید توجه کنید که این ترحلوا باید مرتب به هم بخوره در غیر این صورت خیلی سریع آرد برنج و نشاسته ته قابلمه جمع میشن و حالت پختگی پیدا می‌کنند و می‌چسبند به هم پس مرتب باید به هم بخوره.
۵- وقتی که مخلوط ما مقداری غلظت پیدا کرد شکر و گلاب را بهش اضافه می‌کنیم و به هم زدن ادامه میدیم تا وقتی که کاملا غلیظ بشه.
۶- غلظتش به این شکل هست: نه زیاد شل و نه زیاد سفت حد وسط دیدین سفیده تخم مرغ را که میزنین برای کیک بعد جای همزن روی سفیده میمونه اینجا هم وقتی جای قاشق شما تقریبا روی مواد موند دیگه حاضره. 
۷- حلوا را از روی حرارت برمیداریم مواد را نصف می‌کنیم نصف سفید و به نصف بقیه زعفران کاملا غلیظ اضافه می‌کنیم که دیگه آب نیندازه.
۸- ظرفی که برای ریختن ترحلوا استفاده میشه باید لبه دار باشه ظرف را با آب سرد خیس می‌کنیم بعد مواد سفید را درون اون می‌ریزیم
۹- میتونیم مواد زرد را روی مواد سفید بریزیم یا در دو ظرف جدا ریخته بشه روش را میتونیم با پودر یا خلال پسته تزئین کنیم میذاریم بیرون یخچال تا دماش را از دست بده بعد تو یخچال گذاشته بعد از چند ساعت قابل برش زدن هست.
۱۰- ابتدا با یک چاقو دور ترحلوا را از ظرف جدا می‌کنیم و برش می‌زنیم به راحتی برش میخوره و از ظرف میشه بیرون آورد. 
۱۱- اگر احیانا از این ترحلوا موقع هم زدن غافل شدید و مقداری مواد ته قابلمه جمع شد همه موادتون را در یک ظرف دیگه خالی کنید که همزن به ظرف تفلون یا چدنتون صدمه نزنه بعد با همزن‌های فنری اون را بزنید تا تمام گلوله هائی که توی اون بوجود اومده باز بشه و دوباره مواد را به ظرف اصلی برگردونید.

سایر نکات
قبل از هر کار بهتره بگم که پیمانه‌ای را که انتخاب می‌کنید برای تمام موادتون باید یکسان باشه و تغییرش ندید من از پیمانه شیرینی پزی برای تمام مواد استفاده کردم شما اگر مثلا لیوان استفاده می‌کنید باید تمام مواد را با همون لیوان اندازه بگیرید.

#صلوات
@khanompaz

نکته های پخت حلوا

#نکته_های_پخت_حلوا

🛑🛑🛑#نکات_مهم 🛑🛑🛑
1ـ آرد حلوای گندم بهتر است آرد نان سنگک باشد در این صورت حلوا خوش‌رنگ‌تر و بهتر می‌شود.

2ـ روغن جامد به تنهایی برای درست کردن حلوا مناسب نیست، چون می‌بندد و منظره و مزه بدی پیدا می‌کند. (خصوصاً در زمستان)

3ـ آرد را باید با ملایمت سرخ کنید تا نسوزد مرتب هم بزنید چون اگر آرد بسوزد مزه‌ی حلوا تلخ می‌شود و شکل ظاهری آن نیز یک‌رنگ و یک‌دست نمی‌شود.

4ـ با آرد برنج می‌توانید حلوا درست کنید که باید آرد کمتر سرخ شود و به آن #ترحلوا می‌گویند.

5ـ آرد حلوا را باید حتماً الک کنید.
6ـ موقع مخلوط کردن آرد سرخ شده با شربت باید خیلی مراقب بود و برای این منظور دستکش آشپزخانه بپوشید. تا احتمال پریدن حلوا و سوختن دست کاهش یابد.

7ـ بهتر است از قاشق چوبی برای هم زدن آرد و شربت استفاده کنید.

8ـ زعفران حلوا را باید کاملاً سایید و درشت‌ نباشد چون در حلوا دیده می‌شود.


9ـ برای تزیین روی حلوا می‌توانید از ترحلوا که رنگ روشنتری دارد نیز استفاده کنید.
10ـ از کنجد و پودر گل محمدی نیز می‌توانید برای تزیین روی حلوا استفاده کنید.

11ـ  تفت دادن  به اندازه‌ی آرد نکته مهم در پختن حلوا می‌باشد.

12_قبل از ریختن شربت یک قاشق شکر روی آرد وروغن بپاشید تا گلوتن کمتری آزاد شود وحلوا زیاد چسبناک نشه.

🍎🍃🍎🍃🍎🍃🍎

برای آموزشهای بیشتر درکانال خانم پز عضو شوید👇👇👇👇👇👇👇👇
@khanompaz
🍎🍃🍎🍃🍎

حلوا شیرخشک

حلواشیرخشک

#حلوای_شیرخشک😋کشدار
#حلوای_عربی یا کربلایی 
مانند حلوای معمولیه فقط شیرخشک داره 
خوشمزه ومورد پسند خیلیا👌
🍘🍚🍘🍙🍘🍙🍘
مواد لازم؛
آرد سفید 1 پیمانه 
شیرخشک1 پیمانه 
شکر 1 پیمانه
روغن مایع 3 ق غ 
کره ۷۵ گرم 
گلاب یا آب ۱ پیمانه 
پودر هل 1 ق چ
طرزپخت؛
زعفران دم کرده شکر و گلاب و پودر هل روتو قابلمه جدا میزاریم رو حرارت تا جوش بیاد و شکر حل بشه.

ارد بدون روغن رو حرارت میزاریم و شروع میکنیم به تفت دادن وقتی طلایی شداز روی حرارت برداشته و شیر خشک رو اضافه میکنیم و مخلوط را الک میکنیم (شیرخشک باهمون گرمای آرد در مخلوط کردن تفت داده میشه ونیازی نیست بدون روغن تفت بدهید)
بعد کره و روغن اضافه میکنیم مداوم هم میزنیم تا زمانی که به رنگ دلخواه در بیاد بعد شهدو به آرد اضافه میکنیم و شروع میکنیم به همزدن تا حلوا از ظرف جدا شود. بعدباماسوره یا دست به شکل دلخواه تزیین میکنیم.
نوش جان
#خانم_پز دنیای خوشمزه ها👇👇👇👇👇
@khanompaz
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹

دسرزبرا

دسرزبرا

#دسر_زبرا
یه دسر ترکیه ای

موادلازم
قسمت قرمز رنگ👇
آب آلبالو یا انار۳لیوان
شکر نصف لیوان
آرد۲ق غ
نشاسته ۱.۵ق غ
موادقسمت سفیدرنگ👇
شیر۳لیوان
شکر نصف لیوان
آرد۲ق غ
نشاسته ۱.۵ق غ
وانیل ۱چارم ق چ
طرزتهیه؛
موادهرقسمت راباهم مخلوط کرده جداگانه میپزیم تابه غلظت فرنی برسه بعد ظرف دلخواه رو که میتونه یه پیاله باشه رو چرب کرده واز مواد مانند کیک زبرا یک ملاقه مایه سفید وروش یه ملاقه مایه رنگی میریزیم وادامه میدیم تا پربشه بعدیکی دوساعت میذاریم یخچال ببنده.
 بعدکه بست از ظرف خارج کرده ودرپودرنارگیل میغلطانیم.
میتونید از هرآبمیوه ای استفاده کنید ویاحتی رنگ غذا بزنید.
🍹🍸🍹🍸🍹🍸🍹
نوش جان
خانم پز کانالی برای کدبانوها درایتا سروش 👇👇👇👇
@khanompaz

حلوا انار

#حلوا_انار خانم پز

🌹🌹🌹🌹🌹🌹

یه حلوای خوشمزه باطعم ملس نرم ولطیف👌
من برااولین بارپختم طعمش شبیه حلوا آلبالو هست.😋
دستوردقیقا مانند حلوای ساده هست با تفاوت آب انار به جای آب به همین آسونی به همین خوشمزگی👌😋

من بانصف لیوان آرد نصف لیوان روغن یکچارم لیوان گلاب ۳چارم لیوان آب انار ۳/۴لیوان شکر نوک قاشق چ زعفران پختم. میتونید بستگی به ترشی انار شکرراکم یازیادکنید.

میتونید بارب انارخانگی هم بپزید رقیقش کنید
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان درایتا وسروش

حلوا چای ترش

حلوا چای ترش

#حلوا_چای_ترش( چای مکه هم میگن)

یه خوشمزه زیباوآسون😋👌
مناسب افراد #فشارخونی ودیابتی کم شیرین هست.
مانند حلوای معمولی پخت میشه با تفاوت چای ترش به جای آب.
مواد لازم؛
آرد سفید ۱لیوان
آردبرنج ۱لیوان
نبات ۱۵۰گرم
کره ۱۵۰گرم
روغن مایع ۵۰گرم
گلاب ۱/۴لیوان
عرق هل ۱/۴لیوان
آب ۲لیوان
رنگ غذای قرمز ( من نزدم)
چای ترش پررنگ دم کشیده ۱لیوان

طرز تهیه؛
ابتدا چای ترش رو دم میکنیم (من با نصف مواد حلوا درست کردم ۲قاشق غذاخوری چای ترش خشک رومانند چای دم کردم.)روی نباتها دو لیوان آبجوش ریخته میذاریم روشعله باز بشه.نداشتید (میتونید شکر بزنید.)بعدکه نبات حل شد شعله روخاموش کرده چای ترش وگلاب وعرق هل رواضافه میکنیم شربت ما آماده است.( من آب کمتر ریختم وجاش دولیوان چای ترش زدم)میریم سراغ درست کردن حلوا.👇👇

آرد وآرد برنج رو مخلوط کرده بدون روغن کمی تفت میدیم تا بوی خامیش برطرف بشه اما رنگش تغییر نکنه نیم ساعت با شعله کم.
بعد آرد را الک کرده ودوباره درتابه ریخته کره وروغن مایع را اضافه میکنیم به غلظت ماست چکیده میشه بعد که با روغن یه تفت خورد شعله روخاموش کرده وشربت روکم کم اضافه میکنیم وهم میزنیم.تا شربت به خورد حلوا بره.اگر شل بود روی شعله میذاریم تا سفت بشه اگر سفت شد کمی آب یا چای ترش اضافه میکنیم.
من چون رنگ غذا نزدم دولیوان چای ترش آلبالویی رنگ ریختم حلوام رنگ کالباسی زیبایی شد.اگر رنگ غذا بریزید قرمز جگری میشه حلواتون بعد درقالب سیلیکونی ریخته ونیم ساعت بذارید فریزر میبنده وراحت جدا میشه .من قالب نداشتم وشلتر درست کردم وبا قیف وماسوره مانند حلواهای ساده تزیین کردم.میتونید مانند حلواهای معمولی دردیس شکل بدید.این حلوا کم شیرین وته زمینه ترش داره.من که دوست داشتم.انشاءالله بپزید ونوش جان کنید.
لحظاتتون حسینی❤
التماس دعا
خانم پز دنیای خوشمزه های تست شده👇👇👇
کپی با ذکر #صلوات آزاداست🔆
@khanompaz

حلواسویق

 

#حلوای_سویق_و_شیره_انگور
#حلوا

 مواد لازم  :
🔸آرد گندم : ۲ پیمانه
🔸آرد سبوس گندم: یک پیمانه
🔸شیره انگور : یک و نیم پیمانه
🔸گلاب: نیم استکان
🔸پودر هل : به میزان لازم
🔸زعفران آب شده : به میزان لازم
🔸روغن حیوانی یا روغن ارده کنجد یا روغن زیتون :سه چهارم لیوان

طرز تهیه :
آرد گندم را ابتدا با حرارت کم به مدت۱۵ تا ۳۰ دقیقه (بسته به رنگ دلخواه)تفت میدهیم .
سپس روغن را اضافه کرده و آرد را از روی حرارت برمیداریم و مرتب بهم میزنیم.
بعد شیره انگور را اضافه کرده و مجدداً هم میزنیم.
سپس زعفران، هل و در خاتمه گلاب را اضافه میکنیم.
وقتی حلوا خوب پخته شود،روغن از آن جدا میشود و در اصطلاح روغن می اندازد.

✅میتوان این حلوای خوشمزه را در اشکال مختلف قالب زد 
✅ و یا لای نان سبوس دار به عنوان میان وعده دانش آموز قرار داد 
✅این غذا جایگزین بسیار مناسبی برای انواع کیک، کلوچه و شیرینی های مضر صنعتی و بازاری است. 
✅حلوا که همان سویق ملتوت(سویق روغن زده)است علاوه بر رشد عضلات و استخوان ها در شفافیت پوست تأثیر گذار است.

🍁خواص🍁
مقوی عمومی بدن
تقویت جسم
خون ساز
شادی افزا
مقوی جنسی
ضد کم خونی
منبع کانال اسرارطب اسلامی👆

البته من با مقدارکم برادوتا۳نفرپختم که درادامه مواد ومراحل پخت براتون میذارم.
باخانم پز درایتا وسروش همراه باشید👇👇👇

@khanompaz
@haalva

حلوا کدوبا آردجو

حلوا کدوبا آردجو

#حلوا_کدوبا_آرد_جو
#حلوا_آردجو
یه خوشمزه مقوی وسالم #ابداع_خانم_پز
مواد لازم؛
آرد جو نصف لیوان
آردگندم نصف لیوان
روغن نصف لیوان
شکر یک لیوان
پوره کدوتنبل یاحلوایی یاخورشتی یاآب ۱.۵لیوان
( من باکدوتنبل پختم)
گلاب وعرق هل جمعا نصف لیوان
زعفران کمی
⭐🍃⭐🍃⭐🍃⭐🍃⭐
طرزتهیه؛
ابتدا شربت را آماده میکنیم.کدوراپوست گرفته تکه کرده ومیذاریم بایک لیوان آب بپزه.بعدپخت اونو کاملا درخردکن ریخته وله میکنیم بهش زعفران گلاب هل وشکر میزنیم.شربت ما آماده است‌.

آردها را باهم مخلوط کرده وبه تنهایی بدون روغن وباشعله ملایم تفت میدیم.(اردجو تیره رنگ هست.)بعد روغن رااضافه کرده تا به غلظت ماست برسه.بهتره از مخلوط روغن مایع وکره استفاده کنید.
بعد شعله را خاموش کرده وشربت را کم کم اضافه میکنیم وباته قاشق به خورد آرد میدیم.

اگر حلواشل شد اونو دوباره روی شعله گذاشته هم میزنیم تا غلیظ بشه ودروسط تابه جمع بشه.
حلوای خوشمزه ومقوی ما آماده است نوش جان.

❤نکته ها❤
میتونید آردجو به تنهایی استفاده کنیداما بامخلوط آردگندم وجو حلوای لطیفتری خواهید داشت.
اگر حلوای #جو_ساده میخواهید میتونیدبه جای پوره کدو از آب یا شیر استفاده کنید.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان😋
عضویت #رایگان کپی با ذکر #صلوات آزاداست.
لینک کانال خانم پز👇👇
@khanompaz

پودینگ شیره انگور

#پودینگ_شیره_انگور 

#دسرخوشمزه وسالم بدون شکر

مواد لازم برای۸ نفر
شیر  4لیوان
زرده تخم مرغ  ۱ عدد
آرد   ۲ ق غ
نشاسته معمولی  ۲ ق غ
شیره انگور   ۱/۲ پیمانه
شکر   ۱/۴ پیمانه( من نزدم جاش شیره بیشتر زدم)
کره   ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه؛
۱- آرد رو تفت بدین تا خامیش بره، از روی حرارت بردارید و نشاسته، شیره انگور و شکر رو اضافه کنین و مخلوط کنین،  
۲- شیر رو کم کم اضافه کنین و هم بزنین تا همه چی حل شه، زرده تخم مرغ هم اضافه کنین و مخلوط کنین،
۳- بعد بزارین روی حرارت و بپزین و مدام هم بزنین تا غلیظ شه، بعد حرارت رو کم کنین و 3-4 دقیقه دیگه با هم زدن بپزین،تامانند فرنی بشه.
۴- بعد از روی حرارت بردارید و کره رو اضافه کنین و مخلوط کنین تا حل شه.یا همونجور سرو کنین و یا بزارین یخچال تا سفت شه بعد سرو کنید.البته سردش خوشمزه تره👌
 نوش جان
____

#پودینگ_خانم_پز شده👇👇

من بانصف مواد پختم (۲لیوان شیر۱ق آرد ۱ق نشاسته )سه ظرف بستنی خوری داشتم ودستورروکمی تغییر دادم #شکر روحذف کردم وجاش #نصف_لیوان شیره زدم وتخم مرغ 🥚کامل زدم و #گلاب ووانیل هم اضافه کردم. بعدپخت ته ظرف سروکمی بیسکویت خورد شده وگردو ریختم واز مواد روش ریختم.جاتون خالی عالی بود.سالم ومقوی👌

خانم پز را به دوستان خودمعرفی کنید
👇👇👇👇👇
@khanompaz

باسلق ژله ای

#باسلوق_ ژله ای خانم پز
شیرینی آسان خوشمزه👌

🎗🎈🎗🎈🎗🎈🎗
مواد لازم:باسلوق خانم پز💦

🌼پودر ژله : ۲ قاشق غذاخوری
🌼نشاسته گل : ۱ لیوان،
🌼شکر ۱/۵لیوان،
🌼وانیل : یک قاشق چ
🌼آب :۳ لیوان، 
🌼گلاب : نصف لیوان
🌼کره ۲۵گرم
🌼پودر نارگیل به میزان لازم
🌼مغز گردو وپسته به میزان لازم
🌟🌺🌟🌺🌟🌺🌟
طرز تهیه:باسلق_خانم پز🍭
یه ظرفی رو برمیداریم و نشاسته و یک لیوان آب سرد رو میریزیم توش. وهم میزنیم تا نشاسته کاملا حل شود.از صافی رد میکنیم تا ناخالصی نداشته باشه.

وبعد به ترتیب شکر وژله رو با ۲ لیوان آب بهش اضافه میکنیم. بعد از اضافه کردن آب و ژله وشکر، ترکیبمون رو با همزن دستی خوب مخلوط میکنیم

و بعد داخل قابلمه میریزیم و میذاریمش رو حرارت ملایم گاز و هم میزنیم.
دقت کنین که از این مرحله به بعد خیلی سرعت عمل باید داشته باشین تا نشاسته ها گوله گوله نشه و ته نگیره. چون زود میبنده.
وقتی کمی بست گلاب و وانیل وکره رو اضافه میکنیم. حالا وقتی همه ی مواد رو اضافه کردیم، مرتب روی گاز هم میزنیمش. وقتی کل مواد به غلظت مناسب رسيد واز فرنی غلیظ ترشد شعله گاز رو خاموش و ظرف رو از روی گاز بر میداریم. 

از داغیش که کم شد اندازه یک قاشق برمیداریم ودر ظرفی پودر نارگیل ریخته وباسلق را در ظرف میغلطانیم وروش یک گردو میذاریم.(زیاد سرد نشه که میبنده)
🍭💎🍭💎🍭💎🍭
نکته💭
⏹میتونیم ته ظرفی پودر نارگیل بریزید بعداز مواد باسلق روش ریخته صاف می کنیم ودوباره روی مواد پودر نارگیل وگردوی خرد شده می ریزیم وسرد که شد به دلخواه برش میدیم.
⏹باسلق سرد که بشه کاملا میبنده وآماده خوردن.
من توش بجای ژلاتین ژله لیمویی ریختم.برای همون رنگ باسلقمون به سبزی میزنه .با ژلاتین کاملا سفید میشه.
⏹میتونید از هر نوع ژله دوست دارید استفاده کنید رنگش به نوع ژله بستگی داره.
میتونید از زعفران ورنگ غذاهم استفاده کنید.
نوش جان

🎀کانال آشپزی خانم پز درایتا وسروش🎀
با دستورات امتحان شده👌

🎀 @khanompaz 🎀

دسر رومانف فرانسوی

#دسر_رومانف_فرانسوی
#دسر
#دسررومانف
 یه خوشمزه آسان😋
مواد لازم
شیر۲ لیوان
خامه‏ ۱۰۰گرم 
نشاسته ذرت۲ ق غ
شکر۱۰۰ گرم یا نصف لیوان
وانیل‏۱/۲ ق چ
موز۲ عدد یا میوه دلخواه
پودر ژلاتین۱.۵ ق غ
آب سرد۱/۴ لیوان

طرزتهیه؛
✅نشاسته ذرت را درشیر سرد حل میکنیم (خوب مخلوط کرده تا آرد در شیر حل شود ) شیر+شکر +وانیل را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت میگذاریم و هم میزنیم تا وقتی شیر جوش بیاد سریع و مدام هم میزنیم تا آرد گلوله نشود.

✅بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه که مواد دسر غلیظ شد از حرارت برداشته و موز را که داخل مخلوط کن پوره کردیم (میتوانیم نگینی خرد کنیم ) را به موادمان اضافه میکنیم خامه را نیز اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا یکدست شود .

✅ژلاتین رو با آب سرد مخلوط وروی بخارآب میذاریم  تا حل بشه وبه مواد اضافه میکنیم.
قالب راچرب میکنیم موادروداخلش ریخته و۵تا۶ساعت میذاریم یخچال تا کاملا ببنده.
نکته؛👇
🍃میتوان از هرمیوه ای به جای #موز استفاده کرد.
🍃میتوان #خامه راکمتر استفاده کرد.
#دسر
#خانم_پز👇👇👇👇👇
@khanompaz

حلوا سیاه اردبیل


#_حلوا_سیاه_اردبیل
#سوغات_اردبیل_مقوی پرانرژی 

موادلازم:

آرد نان سنگك...... 400 گرم
آرد  جوانه گندم..... 100 گرم
آب.... 1پیمانه
كره ....180 گرم
ادویه‌ی مخصوص.... (هل، زنجبیل، پودر گل سرخ، فلفل قرمز، فلفل‌سیاه، جوز هندی، زردچوبه، زیره و میخك)..... 1 قاشق سوپخوری
گردوی آسیاب كرده ..........100 گرم
كنجد....... 50 گرم
شیره‌ی خرمایا انگور.......5پیمانه

✍طرزتهیه:

هر دو آرد را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید تا بوی خوش آرد بلند شود ولی رنگش تغییر نكند
سپس كره را كم‌كم به آن اضافه كنید و مایه را مرتب هم بزنید تا صاف و یكدست شود و آرد طلائی‌رنگ شود.
سپس ادویه‌ها، گردو و كنجد را بیفزائید و در اواخر پخت، شیره‌ی خرما را  با اب مخلوط ودرون حلوا بریزید.
پس از غلیظ شدن حلوا شعله راخاموش کنید
نکته
این حلوا به علت داشتن آرد جوانه گندم چسبنده است..
درضمن میتوانیداز عسل به جای شیره استفاده کنید..
درضمن منظور از آردنان سنگگ آرد سبوس دار هست آرد سفید نباشه بهتره..

باخانم پز همراه باشید👇👇
@khanompaz
💝⭐💝⭐💝

حلوا پرتقال🍊

#حلوا_پرتقال🍊
یه خوشمزه ملس
موادلازم 
اردیک لیوان
اب پرتقال یک لیوان (طبیعی یاصنعتی)
شکر یک لیوان
روغن مایع ۳چهارم لیوان
کره ۵۰گرم
گلاب یک چهارم لیوان
زعفران کمی
رنده پوست پرتقال ۱ ق غ
🍊🍊🍊🍊🍊🍊
طرزتهیه؛
اب پرتقال شکروگلاب وزعفران رومخلوط ومیذاریم روشعله تا شکر حل بشه.
سپس ارد را درتابه به تنهایی تفت میدهیم تابوی خوشش بلند شه بعدروغن وکره رامیزنیم وقتی روغن واردمخلوط شد شربت رااضافه میکنیم وشعله راخاموش میکنیم  وهمزنیم تاشربت به خوردحلوا بره.وحلوا جمع بشه.اگر شل بود روشعله میذاریم غلیظ بشه واگر سفت بود کمی اب اضافه میکنیم.
حلوای خوشمزه ماباطعم پرتقال اماده است.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
#شب_جمعه است شادی ارواح طیبه شهدا صلحا وهمه عزیزان آسمانیمان #فاتحه و #صلوات

اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم💫

حلوا شیرعسلی

حلواشیرعسلی

 #حلوا_بوتیکی(مدرن)
#حلوا_شیرعسلی باطعم #نارگیل_وبادام

یه حلوای بسیارخوشمزه ومقوی وآسان بامواد دردسترس.
میتونیدچندعدد درست کنید تاچندکیلو
طرز تهیه؛

ابتدا آردسفید(من آردنانوایی زدم) روبدون روغن تفت بدید ومرتب هم بزنید تا بوی خوشش بلندشه امازیاد تغییررنگ نده.

بعد شعله را خاموش کرده کمی کره ویا روغن جامدمیریزیم.(من روغن زردگاوی زدم) 
 تامثل نان پودرشده بشه. 
بعد کمی پودرهل یک قاشق گلاب بزنید واندازه نصف یابرابر آرد، پودر #بادام یا پسته یا #نارگیل بزنید من قسمتی را بادام پوست کننده پودر شده وقسمتی را مخلوط بادام وپودرنارگیل زدم.بدون مغزها هم خوشمزه است.

بعد #شیرعسلی که قبلا درست کرده بودم ودستورش کانال هست رواضافه کردم وهم زدم تاخمیرسفتی بدست بیاد.اگر شیرعسلی ندارید میتونید پودرقند اضافه وکنید وروغن بیشتر ..
سپس همونطور گرم درقالب سیلیکونی فشرده کنید خنک که بشه براحتی از قالب جدامیشه.
اینقدرموادش خوشمزه هست تاتوقالب نرفته بچه ها نصفشو میخورن👌

بعد۵دقیقه بذارید یخچال یافریزر یاجای خنک بعداز قالب جدا کنید ودرظرف بچینید.من زیاد اهل تزیین نیستم اگر دوست داشتید میتونید باشکلات آب شده تزیین کنید.

نوش جان

🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴
باخانم پزدرایتا همراه باشید👇👇👇👇
#صلوات
@khanompaz
 

حلوا آردبرنج

حلوا قنادی شیراز

#حلوا_اردبرنج خانم پز
#حلواقنادی_شیراز
طرزتهیه؛👇👇👇👇

۵۰گرم آردبرنج معادل ۱/۳لیوان روبه تنهایی تفت میدیم باشعله کم که بپزه ولی زیادتغییر رنگ نده.سپس کمی روغن مایع وجامد اضافه میکنیم کمتراز حلواهای دیگه  لازم نیست زیاد روون بشه.فقط به همه آردروغن برسه کافیه.

 بعد که باروغن یه تفت خورد ورنگش نخودی شد.شیر یا آب روکم کم اضافه کنید وگرنه گوله میشه اینقدرشیریا آب بزنید که مایع مثل فرنی  شل بشه وارد برنج داخلش بپزه.
بعدکه کمی غلیظ شدیک چهارم لیوان گلاب و یک سوم لیوان شکر و کمی زعفران رواضافه میکنیم وهم میزنیم تاباشعله ملایم حلوا جمع بشه.
این حلوا کمی چسبناک هست.اما خوشمزه وزیبا.

برامن تقریبا دولیوان شیر برد.میزان اب یاشیربستگی به ارد برنجتون داره من از ارد برنج طارم که خودم درست کرده بودم استفاده کردم.


#شب_جمعه است شادی ارواح طیبه  شهدا صلحا وهمه عزیزان آسمانیمان فاتحه و #صلوات🌹

خانم پزدرایتا👇👇
@khanompaz 
@haalva

حلوا نخودچی

حلوا آردنخودچی

#حلوا_اردنخودچی
موادلازم؛
آرد سفید۲ لیوان
آرد نخودچی۲ لیوان
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۱.۵ لیوان

مواد لازم شربت :
شکر۲ لیوان
زعفران ساییده ۱ق چ
پودر هل۲ قاشق غذا خوری
آب۲ لیوان
گلاب۱/۲ لیوان

طرز تهیه

ابتدا شربت را آماده میکنیم،تمام موادشربت را روی حرارت میگذاریم تا شکر حل شود.وکنار میگذاریم.

آرد گندم را با روغن میگذاریم روی حرارت ومرتب هم میزنیم تا آرد کمی سبک شود وخامی آن گرفته شود.وبعد آرد نخود چی را الک کرده واضافه میکنیم ،کره را هم اضافه میکنیم ومرتب هم میزنیم تا آرد ها کمی تفت خورده.

سپس کم کم شربت را به آن اضافه میکنیم، وقتی جمع شد آن را کنار میگذاریم ودر ظرف دلخواه میریزیم.وتزیین میکنیم.
نوش جان
نکته؛
میتونیم اردها رومخلوط وبه تنهایی تفت بدید بعد روغن اضافه کنید.

حلواخوشمزه👇👇👇👇

کانال آشپزی خانم پزرا درسروش وایتا به فارسی  ویا باهمین ایدی سرچ کنید ودستورات راباعکس ومراحل پخت ببینید.

پیوست #صلوات  

حلواکفگیری

حلواکفگیری

#حلوای_بادام
#حلوا_کفگیری
#حلوا_بوتیکی
حلوای بادام یکی از حلوا های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به تبریز است.


مواد لازم: 
آرد قنادی۲۵۰ گرم (۲ و ¼ پیمانه)
پودر قند۱۵۰ گرم (۱ و ¼ پیمانه)
کره۱۳۰ گرم 
پودر بادام۱۰۰ گرم (۱ پیمانه)
پودر هل سبز۱ قاشق سوپخوری 
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری 
گردوی خرد شده۳۰ گرم

دستور تهیه حلوای بادام
آرد را الک کرده داخل تابه ریخته وبا شعله ملایم تفت میدهیم تابوی خامیش برطرف بشه اما تغییر رنگ نده.

پس از اینکه بوی خامی آرد به طور کامل گرفته شد (معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می برد) تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. حالا مجددا آرد را الک می کنیم و به تابه بر می گردانیم، سپس کره نرم شده را اضافه می کنیم.

حالا دوباره تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و حدود ۵ دقیقه تفت می دهیم تا کره کاملا آب شود و با آرد ترکیب شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و به مدت ۵ الی ۶ دقیقه کنار می گذاریم تا مخلوط آرد و کره از حرارت بیفتد

در مرحله بعدی پودر قند را الک می کنیم و به همراه پودر بادام، پودر هل و پودر زنجبیل به مخلوط آرد و کره اضافه می کنیم و با قاشق چوبی مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند و به خورد همدیگر بروند.

در آخر گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و حلوا را کف یک سینی دیواره دار به ضخامت ۲ سانتی متر فشرده می کنیم تا کاملا منسجم و یکدست شود، سپس با یک چاقوی تیز یا کاتر آنرا برش می زنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم و تزیین می کنیم.

در #روش_سنتی حلوا را قالب نمی زنند، به این صورت که #حلوا را در تابه با پشت کفگیر فشرده می کنند، سپس مقداری از حلوا را با کفگیر بر می دارند و در بشقاب می ریزند. به همین دلیل این حلوا با نام #حلوا_کفگیری هم شناخته می شود.
نوش جان

نثارشادی شهدا وصلحا فاتحه و #صلوات🌹🌹🌹🌹
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان👇👇
Eitaa.com/haalva

حلوا بیسکویت

#حلوا_بیسکویت
#حلوا
یه حلوای خوشمزه وآسون مانند حلوای ساده با تفاوت اضافه کردن پودر بیسکویت یا شیرینی خشک.
مواد لازم
۱۰۰گرم بیسکویت پودرشده یه لیوان
۱۰۰گرم ارد گندم یه لیوان سرخالی
۱۰۰گرم شکر نصف لیوان
۱۰۰گرم روغن مایع نصف لیوان یامخلوط جامدومایع
گلاب ۱/۴لیوان
آب یک تا ۲لیوان 
زعفران کمی
طرزتهیه؛
آرد را درتابه تفت داده تابوی خوشش بلند بشه سپس بیسکویت پودرشده رواضافه کرده یه تفت مختصرمیدیم. 
روغن را کم کم اضافه کرده تا اردها به غلظت ماست بشه.سپس شربت روکه شامل آب شکر وگلاب وزعفران هست رواضافه می کنیم.وهم میزنیم تاحلوا جمع بشه.
این حلوا بسیارلطیف وخوش طعم هست.
میتونیداز بیسکویت مادر پتی پور و...استفاده کنید.
کپی باذکر #صلوات آزاداست.🌹
خانم پز دنیای خوشمزه های آسان
👇👇👇👇👇 
eitaa.com/haalva

eitaa.com/khanompaz