#برشتوک
#حلوا_لوز_خانم پز
دستور خانم پز👇👇👇
۴۵۰گرم ارد۳لیوان و۴۵۰گرم آرد نخودچی روجدا گانه تفت دادم.تا بوی خامیش برطرف بشه.
(آرد نوایی بود ونخودچی معمولی)
بعدآردها روباهم مخلوط والک کردم
۷۰۰گرم پودر قند روبهش اضافه کردم و۱قاشق مرباخوری پودر هل وکمی دارچین وبعد مخلوط۵۰۰گرم کره وروغن جامد ذوب شده رواضافه کرده واینقدر روغن میریزیم تا خمیر سفتی بدست بیاد
بعد باوردنه بازکرده به دلخواه روش مغز گردووپسته ریخته ودریخچال میذاریم تا ببنده وبعد به شکل لوز برش میدیم.یا بعد برش تزیین کنید.
چون لوزها یه اندازه نمیشد من با وردنه بازکرده وبا قالب شیرینی قالب زدم وبعدروش پودرگل محمدی ونارگیل پاشیدم. بعددریخچال گذاشتم تا ببنده بعد روی هم چیدم.
بسیارخوشمزه هست حتما امتحان کنید میتونید چندعدد هم درست کنید وداخلش پودر گردو هم بزنید.
بااین مقدار ۲۰۰تا۲۵۰عدد لوز کوچولو خواهید داشت.
____________
#مراحل_حلوا_لوز
#برشتوک
#طعمهای_مختلف_حلوای_لوز
#حلوا_لوز_ساده
دوستان میتونید فقط از آرد سفید به تنهایی استفاده کنید.
#حلوا_لوزدورنگ
میتونید حلوای دورنگ درست کنید قسمتی روکاکائو یی کرده وروی حلوا بذارید وبعد باز کنید.
#حلوا_لوز_زنجبیلی
میتونید به مواد یک ق چ پودر زنجبیل بزنید.
#حلوا_لوز_نارگیلی
میتونید به جای آرد نخود پودر نارگیل بزنید مثلا یک لیوان آرد سفید یک لیوان پودر نارگیل یا کمتر.
#لوزدارچینی
دوقاشق چ به مواد پودر دارچین بزنید.
#شکلاتی
میتونید شکلات تخته ای آب شده روی حلوا بریزید ویا در قالب سیلیکونی ابتدا کمی شکلات بریزید وقتی بست بعد مواد حلوا روبریزید وفشرده کنید.
#طعم_شیرینی_نخودی
میتونید فقط از آرد نخودچی استفاده کنید ویه شیرینی نخودی آسون داشته باشید.
امیدوارم هرطعمی دوست دارید بپزید ونوش جان کنید این حلوا بسیار خوشمزه هست وماندگاریش هم زیاده.
با خانم پز همه چی آسونه
+ نوشته شده در چهارشنبه نهم مرداد ۱۳۹۸ ساعت 19:38 توسط خانم پز
|